Manapság fekete VW busszal közlekedni szinte egyet jelent a kormányzati konvojban haladással: a többiek lehúzódnak, a rendőrautóban szalutálnak, talán a Parlament parkolójába is előbb engednének be, mint hogy fényképes igazolványt kérjenek. De hiszen a tesztautó nem is fekete, hanem barna, ami nagyon jól áll neki, és akárcsak egy luxusautót, a legdrágább VW buszt is szimpatikusabbá teszi a külső szemlélő számára.

Távol kerültek a vezetőtől a differenciálzáras összkerékhajtás és a motoros tolóajtók gombjai. Fotó: Hilbert Péter Távol kerültek a vezetőtől a differenciálzáras összkerékhajtás és a motoros tolóajtók gombjai. Fotó: Hilbert Péter

Aki már elsőre sejti, hogy egy drága tárgyat lát, olyan szépen csillognak rajta a krómok, mégsem valószínű, hogy rájönne, ez már a hatodik generáció, olyan kicsi a különbség az elődhöz képest. Csak a nagyobb első és a kissé átrajzolt hátsó lámpák adnak támpontot, ezek a legnagyobb különbségek. Maradtak a méretes ablakfelületek is, ez egy utazóautónál nagy előny, még ha célszerű is alaposan lesötétíteni az összeset, hogy a klímának könnyebb dolga legyen a szobányi utastérrel.

Rekeszek minden mennyiségben. Jó a hátsó sor szellőzése Rekeszek minden mennyiségben. Jó a hátsó sor szellőzése

Nem csak a méretei, a benne rejlő lehetőségek is vetekednek egy víkendházzal. Bőrüléseiben menetirány szerint is ülhetünk, de szembe is fordíthatjuk a második sort a harmadikkal, amelyet ággyá alakíthatunk. Mozgatásukban sínek segítenek, variálni a különböző karokkal és kallantyúkkal lehet. Ez nem biztos, hogy elsőre menni fog, de ha kiismertük, már rutinosan variáljuk a berendezést. Előnye, hogy a vaskos, kar- és fejtámaszos ülések a vezetőnek háttal is elférnek, marad lábtér is, még a kinyitható asztal sem rabol túl sok helyet. Kényelemből nincs hiány, lábunk olyan szögben áll, hogy hosszabb ücsörgés után sem fáradunk el, bárhova szól a jegyünk. Hátrányként csak az ülésekre erősített öveket említhetjük, melyek nem minden testalkathoz passzolnak tökéletesen. Nincs akadálya, hogy az út végén pihenten szálljunk ki, futóműve nem ráz, nem dobál, feltűnő zajok, vibrációk sincsenek. Hátra jutni elektromosan mozgatható tolóajtókon át lehet, gyorsan működnek, de a sín végére érve megrántják a karosszériát.

Gyerekeknek kényelmes a levehető fejtámasz Gyerekeknek kényelmes a levehető fejtámasz

A kormány mögé egy kis mászás árán juthatunk, ebben kapaszkodó segít, ha viszont bejutottunk, nem vitás, hogy a legjobb hely a miénk a Multivanben. Kisbuszos mércével tökéletes az üléshelyzet, ideális a kormány szöge, és a többi kezelőszerv is a már bevált, volkswagenes ergonómia szerint helyezkedik el, csupán néhány gombért és kapcsolóért kell a szokásosnál messzebbre nyújtózni. Méreteit igyekeztek a lehető legjobban kihasználni, a kesztyűtartón kívül van rekesz a műszerfal tetején, a váltókar mellett, az ajtóban, vannak fiókok és ülés alatti tárolók is. Kicsinek egyedül a tolótető számít, a tükrök sem túlméretesek, manőverezni azonban felszabadító érzés a busszal. Ebben azért a kormányzásnak is fontos a szerepe: meglepően sok élet van benne, megfelelő a kormányerő, elegendő a visszajelzés, precíz az irányíthatóság. Fordulékony és nagyon dinamikus a T6-os, ki is használja a biturbó dízelmotorban rejlő bőséges erőtartalékokat, hiszen 2,2 tonnáját olyan lendülettel repíti, mintha egyszerű személyautó lenne. Elsősorban a hétfokozatú DSG-váltó S, vagyis Sport állásában ilyen lelkes, a csendes motor és a gyorsan kapcsoló szerkezet sajátos gyorsulásélményt jelent.

Felárért motor húzza be a hátsó ajtót Felárért motor húzza be a hátsó ajtót

Bár érzésre akár egy guruló páncélszekrény is lehetne, öröm vezetni, a háromállású (Comfort, Normal, Sport) felfüggesztés megbirkózik a tömeggel. Becsületesen rugózik, pusztán a nagyobb úthibák fognak ki rajta, hasonlóan a fáradhatatlan fékekhez, melyek csak hirtelen lassításnál kezdenek „izzadni”. Ilyen arányok mellett a 9,8 literes átlagfogyasztás sem magas, legfeljebb a vételár, amiért cserében egy szerethető, univerzális négykerekű lehet a miénk.

Autópályán sincs zavaró szélzaj, a hifi bezengi az utasteret Autópályán sincs zavaró szélzaj, a hifi bezengi az utasteret

Tetszett
• kivitelezési minőség
• életrevaló koncepció
• menettulajdonságok

Nem tetszett
• egy elemből álló csomagtérajtó

Összegzés
Nem változott sokat, éppen csak naprakészebb lett a legtöbbet nyújtó Transporter-inkarnáció. Egy személyautó kényelmét idézi, miközben egy furgon hasznosságával vetekszik.

VW T6 Multivan 2.0 TDI DSG 4Motion
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 450 Nm 1400-2400/perc
Hossz./szél./mag.: 5006/1904/1970 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Nyomtáv elöl/hátul: n.a.
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 2265/815 kg
Csomagtér: 657/4300 l
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Max. sebesség: 199 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/6,1/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 172 g/km
A modell alapára: 10 728 070 Ft (2.0 TDI 84 LE)
A tesztelt verzió ára: 13 897 990 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!