Amikor még fiatal volt az aktuális Clio, szűk öt évvel ezelőtt, az 1,2 literes turbómotor akkora szám volt, hogy külön sportmodellként adták GT néven. Manapság gyorsan pörögnek az események, az ilyen egységek már a kisautók kategóriájában is hétköznapinak mondhatók, ennek megfelelően a 118 lóerős is egyszerű feláras extraként választható, a tényleg fapados Life felszereltségen kívül minden Clióhoz. Sőt, a GT modell is eltűnt a kínálatból – nem mintha észrevettük volna, hiszen itthon ezt nem forgalmazták –, helyette van a GT Line felszereltségi csomag. Tesztautónk ezek közül a legdrágábbat kapta meg 17 colos könnyűfém felnikkel, mégpedig az Intens csúcsfelszereltséget megfejelve. Ennél most akciósan ajándékba adják a digitális klímát, a parkolóradart, a tolatókamerát és a B-oszlop mögötti sötétített üvegezést, ami rögtön 230 ezres kedvezményt jelent, és jó alapot szolgáltat a sportos megjelenésnek. Utóbbiról szürkére fényezett karosszériakiegészítők gondoskodnak, no meg a korábban már említett 17 colos felnik, az utastérben a kék a kiemelt szín – nemcsak a választott Máltai Kék metálfénynél –, amely mellett még a fémpedálok érdemelnek említést.

Vastag karima és apró felirat mellett a bőségesen alkalmazott kék cérna jelzi a GT Line-t. Fotó: Hilbert Péter

Noha a kormány alsó küllőjén látható a GT Line felirat, még véletlenül sem sportkocsiról van szó. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a váltókar mögött a padlón, ott, ahol a tempomatot kell aktiválni, nem az előadást megvadító R.S., hanem a fogyasztást csökkentő Eco kapcsolót találjuk. A 0,9 literes, 90 lóerős háromhengeres turbóhoz képest 300 ezer forint az 1,2-es, 118 lóerős turbó felára, valójában ennél 25 ezerrel beljebb vagyunk, hiszen a négy henger luxusához rögtön az egyébként feláras, teljes értékű pótkereket is adják. Önmagában ez egy klassz kis motor, már alacsony fordulaton is jól terhelhető, ideális partner a városi közlekedéshez, ahol még fickósabb emelkedőkön is gond nélkül viszi a kisautó létére termetes karosszériát. A GT Line csomag által sugallt sportosság azonban nincs meg benne.

Mire kezdi összeszedni magát, már ki is fullad az 1,2-es turbó, ami nem is nagyon takarékos

Már közepes fordulaton elfogy belőle az erő, dízelesen hamar kell felkapcsolni, egyszerűen értelmetlen dolog a pörgetése. Ezzel nem is lenne baj, csakhogy mindezt sportos tálalásban kapjuk. Nem csak a megjelenés, de a 17-es felnik és a peres abroncsok miatt a futómű is többet ígér ennél. Rázósan kemény a hangolás, nagyon jól tapad és kanyarodik az autó, ám nincs elég motorerő vagy kormányvisszajelzés ahhoz, hogy mindezt élvezzük is. S még takarékosnak sem mondható a kis turbómotor, aminek a fogyasztása autópályán már megugrik a hat fokozat ellenére is, ennek is köszönhető, hogy csak fél literrel lett kisebb a tesztfogyasztás, mint a 220 lóerős Clio R.S. Trophy esetén.

Tágas utas- és csomagtérrel vigasztalódhat az ember, a GT Line csomag a kombihoz is kérhető

Hárommillió alatt adják a Clio alapváltozatát, de csak ennél egy szinttel feljebb lesz választható az 1,2-es turbómotor, a szívóhoz képest 700 ezres felárért. Az Intens csúcsszinten már gazdag az ellátmány, de meg is kérik az árát, hiszen rögtön 4 649 000 Ft-ra emelkedik a listaár, ezen felül még 320 ezret kell fizetni a GT Line 17 Full elnevezésű csomagért. Ezt annak ajánljuk, aki csak a külsőségekre hajt, hiszen nem lesz tőle jobb az autó, csak drágább. A konkurenciánál ennél több lóerőt, meggyőzőbb sportos kisautót kapunk olcsóbban.

Jól tapadnak a kerekek, de lendületből kell előadni a produkciót

Tetszett
• tágas utastér
• megjelenés
• gazdag felszereltség

Nem tetszett
• vezethetőség
• körkilátás
• magas fogyasztás

Összegzés
Többet ígér a megjelenés, mint amit az autó nyújt, a GT Line csomag tehát csak annak éri meg, aki a külsőségeket kedveli. A turbómotor jó alternatívája lehet a háromhengeresnek, persze csak annak, aki nem sokat használja autópályán kocsiját.

Renault Clio TCe 118
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 87 kW (118 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4062/1732/1448 mm
Tengelytáv: 2589 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1506/1506 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1090/569 kg
Csomagtér: 300/1146 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Maximális sebesség: 199 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell alapára: 2 990 000 Ft (1.2 16V 73 LE, Life)
A tesztelt verzió ára: 3 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!