Tény, hogy általában a dízelmotorok passzolnak leginkább az egyterűekhez, a szerény fogyasztás és a magas hatótáv miatt ez aligha vonható kétségbe. No de mi van akkor, ha nemcsak közlekedési eszközként tekintünk a családi járgányra, hanem szeretnénk, hogy néha mosolyt is csaljon az arcunkra a vezethetősége? Amennyiben utóbbi is szempont, a B-osztály esetében az 1,6-os, benzines turbómotor erősebb, 156 lóerős kivitele szóba jöhet lehetséges alternatívaként. Való igaz, hogy álló helyzetből indulva kicsit lassan kapja el a fonalat az autó, utána viszont egészen dinamikusra veszi a figurát – a magasépítésű, cseppet sem sportos formájú B-osztály ezzel a motorral komoly meglepetést tud okozni a piros lámpától indulva. Az sem mellékes, hogy csendességét tekintve sem lehet összehasonlítani egy dízellel, pedig meglepő módon a gépháztető alján semmilyen hangszigetelés nincs. A jeles bizonyítványhoz már csak okosabban programozott váltó kellene: a Mercedes hétgangos duplakuplungosa nem rossz szerkezet, csak hajlamos későn észrevenni, hogy már nem sietünk és ilyenkor minduntalan pörgeti a motort – a 727 710 forintos felár sem csekély.

Igényes anyagok, klasszikus Mercedes-hangulat. Sajnos „utólagos” hatást kelt a központi kijelző. Fotó: Hilbert Péter Igényes anyagok, klasszikus Mercedes-hangulat. Sajnos „utólagos” hatást kelt a központi kijelző. Fotó: Hilbert Péter

A hároméves gyártási idő után frissített típus technikai és biztonsági színvonalára aligha lehet panasz, hiszen full-LED-es fényszóró, éberségfigyelő, sávtartó, holttérfigyelő és aktív parkolóasszisztens is szerepelhet a repertoárban. Bőséges felszereltség esetén csak úgy „repkednek” felfelé a milliók, a tesztelt változat 8,5 milliós alapára inkább csak tájékoztató jellegű. Már csak azért is, mert nem igazán nagyvonalú módon a multifunkciós kormány, a tempomat és a pohártartó is feláras.

A 4,4 méteres hossza dacára hatalmas a hely a B-osztályban. Az ülések oldaltartása csekély A 4,4 méteres hossza dacára hatalmas a hely a B-osztályban. Az ülések oldaltartása csekély

Ha ezen túltette magát a kedves vásárló, egy tágas és praktikus egyterűnek örülhet, hiszen a B-osztály hátsó helykínálata a kategóriában az egyik legnagyobb – ennél még a középkategóriás limuzinok sem nyújtanak többet. A minőségi benyomás is jó, a frissített műszerfal nagyon igényes, egyedül a középkonzol tetejére biggyesztett „tabletkijelző” kelti azt az érzést, hogy utólag rakták oda.

Alaphelyzetben közel 500 literes a raktér Alaphelyzetben közel 500 literes a raktér

Tetszett
• biztonsági arzenál
• nyomatékos motor
• tágas utastér

Nem tetszett
• szegényes alapfelszereltség
• csekély oldaltartású első ülések

Összegzés
Praktikus és tágas a B-osztály, ezzel a motor-váltó kombinációval pedig élvezetesen is vezethető. Sajnos ezeket a tulajdonságokat és a presztízst drágán mérik, sőt, a jól felszerelt verziók bőven túllépnek a tízmilliós határon.

Mercedes-Benz B 200 7G-DCT
Összlökettérfogat: 1595 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 115 kW (156 LE) 5300/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1250-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4393/1812/1590 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1552/1549 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1425/535 kg
Csomagtér: 488/1547 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s
Max. sebesség: 220 km/h
Város/országút/vegyes: 6,9/4,7/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 7 221 130 Ft (B 180, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 483 510 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!