A tíz esztendeje bemutatott CB 500-as utódja méltán viszi tovább a Honda tálalásában is népszerű 500 cm3-es stafétabotot: ahogy például a Suzuki GS 500-asnál, úgy ennél a modellnél is bevált a soros kéthengeres építésmód, a klasszikus sziluett és a “felhasználóbarát” koncepció. A CBF 500-as szebb és korszerűbb, mint elődje: formás és öblös benzintankja, valamint az utasnak is kényelmes ülésidom a sorozat nagyobb típusainak stílusát követi, a műszeregység pedig egyenesen a CB 900-as Hornetről származik. A műszaki nóvumok sorában a vastagabb belsőcső-átmérőjű teleszkópvilla, az immár vízhűtéses blokk, a kétoldali hagyományos helyett alkalmazott központi rugóstag és a kategóriában egyedülálló blokkolásgátlós fékrendszer nemesíti a középkategóriás naked Hondát.

Univerzális

A kifejezetten tetszetős küllemű gép a mindennapi használat során szinte észrevétlenül lopja be magát az ember szívébe. 77 centis ülésmagasságának, jól pozicionált lábtartó/kormányvég helyzetének köszönhetően az alacsonyabb termetűeknek, nem utolsósorban a motorozást egyre inkább kedvelő hölgyeknek is kényelmes, megálláskor mindkét talp biztosan támaszkodhat a talajon, ugyanakkor menet közben

sem kell túlságosan felhúzott lábszárakkal ülni. Mi tagadás, úgy a százhuszadik kilométer környékén igen jól esett egy kis átmozgatás a végtagjaimnak, de 184 centis magasságommal jómagam is megelégedéssel nyugtáztam az ideális vezetési pozíciót. Teljesítményének megfelelően a CBF 500-as nem az autópályák barátja, bár könnyedén tartja a forgalom tempóját, a szembeszélre és az emelkedőkre

“érzékeny”, hevesebb széllökéseknél visszakapcsolást igényel. A soros kéthengeres, égésterenként négyszelepes blokk üzemmelegen kiegyensúlyozottan, kellemesen duruzsolva jár, igény szerint élénken veszi a fordulatot és erőteljesen gyorsít. Hatfokozatú sebességváltója precízen kapcsolható, arra pedig gyorsan ráállunk, hogy visszaváltásnál az aktuális fokozatban ne essen 3000 alá a fordulatszám.

Honda CBF 500 ABS

Összlökettérfogat: 499 cm3 Hengerek/szelepek száma: 2/8 Max. teljesítmény: 42 kW (57 LE) 9500/min Max. forgatónyomaték: 45 m 8000/min Sebességváltó: hatfokozatú Tengelytáv: 1480 mm Hasmagasság: 140 mm Ülésmagasság: 770 mm Üzemanyagtank: 19 l (ebből 3,5 l tartalék) Fék elöl/hátul: 296 mm tárcsa/240 mm tárcsa, ABS Gumi elöl/hátul: 120/70 ZR17 / 160/60 ZR17 Száraz tömeg: 183 kg Gyorsulás 0-100 km/h: 5,4 s Max. sebesség: 182 km/h Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km A modell alapára: 1 498 000 Ft A tesztelt változat ára: 1 598 000 Ft A tesztmotor szállítója: Honda Hungary Kft., 2040 Budaörs, Törökbálinti u. 25/B. Telefon: 06-23-506-404.

Kezesbárány

A korszerű futómű jól kontrollálható, könnyedén irányítható masinává teszi a CBF 500-ast, kár azonban, hogy a hátsó rugóstaggal szemben a teleszkópvillán nincs állítási lehetőség, s hogy az átlagosnál feszesebb gyári hangolás miatt a keresztirányú útegyenetlenségeken kissé pattogósan viselkedik – a kezesbárány ilyenkor bakkecskévé vedlik át… A filigrán, 183 kg száraz tömegű gép élvezetesen fűzhető ívről ívre, készségesen követi az utasításokat, sőt még a magas súlypontot eredményező kétszemélyes használat során sem kell merev, a középvonalból kibillenthetetlen viselkedéstől tartani. A fék hatásfoka meghaladja az átlagos mértéket, az adagolhatóság mintaszerű, normál igénybevétel mellett pedig nyoma sincs a túlhevülésnek.

Ajánlólevél

A CBF 500-as az egyhetes tesztciklus alatt teljesített 720 kilométeres távon meggyőzően tárta fel erényeit, s a kemény futóműtől eltekintve ügyesen álcázta gyengéit – ha egyáltalán van neki ilyen. A szép, de nem hivalkodó, igény szerint gyors és kiszámítható, kényelmes modell a rövidebb távolságokat átölelő használat (pl. munkába járás) és a kirándulások alkalmával is ideális társnak bizonyul, így bátran ajánlható mindazoknak, akik ösztönösen jókat szeretnének motorozni, s akiknek a divat- és lóerőhóborttal szemben a valós használati érték a legfontosabb tényező.