Lelkemre kötötték a Toyotánál, hogy egy dologra ne térjek ki az új Avensisszel kapcsolatban: végre bicskakulcsot kapott az autó. Nem is kellett volna ennyire aggódni, hiszen a tesztre fogott 1.8 Executive-nál széria a kulcs nélküli bejutás és motorindítás, úgyhogy rögtön zsebre is vágtam a jeladót, s meg is feledkeztem róla.

Sportosabb lett, nem keményebb

A félidőben esedékes modellfrissítés nem csak egyszerű kozmetikai beavatkozás, noha a motorokhoz nem nyúltak érdemben, de a futóművet alaposan átdolgozták. Eddig is japánosan feszes volt az Avensis futása, a jövőben ehhez még jobb irányíthatóság társul azáltal, hogy a lehető legtöbb gumi alkatrészt kivették az autó felfüggesztéséből. Az 1,8 literes szívómotor ráadásul könnyű, így kiegyensúlyozott a karosszéria – kanyarban nagyon nagy tempóval kell ahhoz menni, hogy az autó elkezdjen sodródni, alig van alulkormányzottság. A motor is partner a sportos autózásban, szereti a pörgetést, közel 7000-ig lehet tolni a 147 lóerős négyhengeresnek.

Ennek az az ára, hogy a hétköznapi autózás során használt fordulatszám-tartományban nincs sok nyomatéka, a gyorsításokhoz, előzésekhez bizony vissza kell gangolni. Szerencsére a hatfokozatú váltó pontos, kis erővel kapcsolható. Cserében nagyon csendes működésű a motor, no és takarékos is. Az egyhetes tesztciklus során fele-fele városi-elővárosi használatban 7,0 literes átlagot mértünk a nagy hidegben.

Minőségi benyomást kelt a beltér, jó a bambuszutánzat a váltókar környékén Minőségi benyomást kelt a beltér, jó a bambuszutánzat a váltókar környékén

Az utastérben a változásokat nagyítóval kell keresni, a műszerfal textúrája például maradt a régi, de az Executive szinten a középkonzol nem ezüstös, hanem nikkelezett. Az olcsón (ezen a szinten 260 000 Ft-ért, hat térképfrissítéssel) mért gyári navigáció várhatóan népszerű lesz, és ez segíthet a spórolásban is, hiszen a Priusból ismert takarékossági diagrammot is meg tudja jeleníteni. Az ülések kényelmesek, a helykínálatra sem lehet panasz. A lépcsőshátúak között az Avensis Sedan csomagtérnyílása nagynak számít.

Kényelmesen el lehet férni a második sorban Kényelmesen el lehet férni a második sorban

De a modellfrissítésnek nem az a lényege, hogy immár fekete betétesek a fényszórók, a szedánon új hátsó lámpák és lökhárítók vannak, illetve hogy új extrák jelentek meg a fedélzeten. A legnagyobb és a vásárlók szempontjából legfontosabb változás, hogy nagyjából egymillió forinttal lett olcsóbb az autó! Ez több részből áll össze, van benne regadócsökkenés, gazdagabb felszereltség, no és nem utolsósorban lejjebb vitték a nettó árat is. Persze ennek ellenére az általunk próbált 1,8-as népszerűsége nem lesz valami nagy, hiszen mindössze 300 000 forint a 2,0 literes benzines (155 LE) vagy a 2,0 literes D-4D (125 LE) dízel felára. Ennél sokkal többet lehet spórolni, ha lemondunk az Executive felszereltségről, hiszen az eggyel kisebb Sol 1,3 millió forinttal olcsóbb, miközben azt se lehet fapadosnak nevezni. Némi felár ellenében ott is rendelhető az új Touch&Go navigáció, amely elég friss és részletes térképpel rendelkezik, de az adott helyen érvényes sebességhatár-adatbázisa nem túl megbízható.

Lépcsőshátúhoz képest könnyen pakolható a csomagtér Lépcsőshátúhoz képest könnyen pakolható a csomagtér

Semmi olyan rigolyája nincs az Avensisnek, amivel ne lehetne együtt élni. Ha valaki nem szeret kapcsolgatni, konfigurálhat fokozatmentes váltót (480 000 Ft) vagy 2,0 literes dízelt (300 000 Ft), ha valaki pakolni szeretne, annak van kombi is (335 000 Ft). Ezek után már igazán semmi akadálya, hogy bejöjjön a Toyota számítása, s az idén lényegében megduplázza a tavalyi Avensis-eladásokat.

Csak a szedán kapott új, LED-es hátsó lámpákat és diffúzort utánzó betétet a lökhárítóra Csak a szedán kapott új, LED-es hátsó lámpákat és diffúzort utánzó betétet a lökhárítóra

TETSZETT
jó vezethetőség
versenyképes ár
csendes utastér
jó navigáció

NEM TETSZETT
feszes rugózás
drága az Executive szint

ÖSSZEGZÉS
Korrekt ajánlat a Toyota Avensis, amelynél a feszes rugózásból is előnyt tudtak kovácsolni a mérnökök. Az Executive felszereltség azonban nagyon drága, a motorok-karosszériák között már sokkal könnyebben megy a váltás.

Toyota Avensis 1.8 VVT-i
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 108 kW (147 LE) 6400/min
Max. forgatónyomaték: 180 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 4695/1810/1480 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1455/545 kg
Csomagtér: 509 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 8,5/5,4/6,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 g/km
A modell alapára: 5 730 000 Ft (1.6 Terra)
A tesztelt verzió ára: 8 040 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!