Nem példa nélküli a Civic kombi, de az igazat megvallva az első, Aerodeck névre hallgató változat annyira átlagosra sikeredett, hogy nemhogy elfelejtették az emberek, de fel se tűnt nekik. Ezzel szemben az aktuális, Tourer néven futó változat mágnesként vonzza a tekinteteket, pedig manapság igazán nem meglepő látvány egy fehér kombi. Bár az is igaz, hogy ennyire hosszan és ilyen meredeken emelkedő övvonallal se lehetett még találkozni, aztán itt vannak a különleges hátsó lámpák, s az ötajtósról változatlanul átvett „űrautós” első traktus.

Különös a tagolt műszerfal-kiosztás, sötétben a szélvédőn tükröződnek a kijelzők fényei. Fotó: Hilbert Péter Különös a tagolt műszerfal-kiosztás, sötétben a szélvédőn tükröződnek a kijelzők fényei. Fotó: Hilbert Péter

Egy újabb, példásan variálható Civic

Amíg a karosszéria külseje a B-oszloptól hátrafelé új, belül csak a hátsó támla mögött van változás. Maradt a tagolt műszerfal, a szélvédő tövében elhelyezett digitális sebességmutatóval és a kormány mögé rejtett – vezetés közben ritkán pillant ide a sofőr – fordulatszámmérővel. Van továbbá valami, ami igazán üdítő látvány egy mai autóban, nevezetesen a hűtővíz hőmérsékletét mutató óra. Bravó! A sportosságra utal, hogy a váltókar mellett térdtámaszt alakítottak ki, sajnos az ajtó felőli oldalon már pont egy perem volt ott, ahol lábamat pihentettem volna. Noha én 1,9 méteresre nőttem, a teljesen kinyitott ajtót egyszerűen nem érem el, félig ki kellett szálljak, hogy elérjem a kapaszkodót.

A második sorban kényelmesen el lehet férni, és itt is a pofonegyszerűen használható okos hátsó ülést kapjuk. Ennél egy mozdulattal felhajthatjuk az ülőlapot, az így keletkező magas raktérbe a közel derékszögben nyíló hátsó oldalajtón keresztül pakolhatunk. A másik lehetőség a támla- és ezzel párhuzamosan az ülőlap ledöntése, ami könnyen megy a támla tetején lévő kilincs meghúzásával. Muszáj egy keveset még itt időznie annak, aki ki akarja venni a kalaptartót, azt csak előrefelé lehet kiszedni a helyéről, és – legalábbis a tesztautóban – kicsit küzdeni kellett a rögzítéssel. Ezt követően meg hátra kell vele sétálni, hiszen közvetlenül az ajtónyílás mögötti, a csomagtér-elválasztó hálót tartalmazó széles fiókban lehet tárolni. Ez előtt találunk még egy fedett, 117 literes rekeszt, ami két repülőgép-kézipoggyászt képes úgy befogadni, hogy visszacsukható a fedele. Az autó hátulja felőli végén kialakított homorú rész arra utal, hogy aki nagyon akar, tehet ide pótkereket is.

A fejteret leszámítva korrekt a hátsó hely A fejteret leszámítva korrekt a hátsó hely

Az 1,8 literes benzinmotor a legjobb bizonyíték arra, hogy turbó nélkül is van élet – persze ehhez kell, hogy a kocsi menetkész tömege mindössze 1260 kg. Nagyon csendesen és finoman működik a 142 lóerős négyhengeres, a váltásjelző szerint a 4. már 30 km/óránál kapcsolható, s ezt még emelkedőn is elbírja, 44 km/óránál sík úton pedig már kéri a hatodikat! A túlzottan rövid áttételezés ellen szól, hogy kettesben épp 100 km/h fölé hajszolható a Civic Tourer, sztrádatempónál azonban közel 3500-as fordulaton dolgozik a motor – ez az a határ, amikor határozottan hallhatóvá válik a négyhengeres. A rugalmassággal sincs baj, legfeljebb nem vált vissza eleget a sofőr, országúti előzéshez nyugodtan mehet a 4., vagy akár a 3. fokozat is. Az elektronikus hátsó lengéscsillapítás Sport állásában nagyon ráz az autó, de a Comfort módban sem tudja feledtetni, hogy egy japánosan feszes hangolású autóban ülünk. A kormányzás precíz, a Sport felszereltségtől járó vastag karimájú kormány jó fogású, a fék pontosan adagolható.

Alapból 621 literes a raktér, a roló érintésre a házába csévélődik. Óriási rekesz lapul a padló alatt, a Tourer terhelhetősége 450 kg Alapból 621 literes a raktér, a roló érintésre a házába csévélődik. Óriási rekesz lapul a padló alatt, a Tourer terhelhetősége 450 kg

A teszt során javarészt országúti körülmények között használtuk a Civic kombit, a program végén 6,9 l/100 km-es átlagot mértünk. Anyagiak tekintetében nagyjából félmillióval – vagy egy felszereltségi szinttel – olcsóbb a Honda Civic Tourer a hasonló motorral felszerelt kompakt kombiknál, a fogyasztása nem vészes, úgyhogy csak a feltűnő formával kell megbarátkoznia annak, aki tágas és praktikus kompakt kombira vágyik.

Kifejezetten szép formájú a Civic Tourer, amely rendelhető még az 1,6-os dízellel (120 LE) is. A takarékos gázolajos 6,51 milliótól kapható Kifejezetten szép formájú a Civic Tourer, amely rendelhető még az 1,6-os dízellel (120 LE) is. A takarékos gázolajos 6,51 milliótól kapható

TETSZETT
– design, minőség
– pontos váltó
– tágas raktér, kiváló variálhatóság
– vételár

NEM TETSZETT
– tagolt műszerfal
– alacsony fejtér

ÖSSZEGZÉS
Az 1,8-as kivitelnél, azonos felszereltség esetén 250 000 forint a Tourer felára az ötajtóshoz képest. A raktér tágas, ellenben a fejtérrel: a vezető magasan, a tankon ül, a hátsó utasoknak pedig az ereszkedő tetővonallal kell kibékülniük.

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 104 kW (142 LE) 6500/perc
Max. forgatónyomaték: 174 Nm 4300/perc

Hossz./szél./mag.: 4535/1770/1480 mm
Tengelytáv: 2595 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 11,24 m
Saját tömeg/teherbírás: 1260/450 kg
Csomagtér: 624/1668 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/5,3/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 146 g/km
A modell alapára: 5 499 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!