Rauno Aaltonen, akit precíz vezetési stílusa és tökélyre fejlesztett ballábas fékezési technikája miatt a rali professzorának neveztek vetélytársai, szinte mindent elért a sportban: megnyerte a finn és az Európa-bajnokságot, győzött a RAC- és az 1000 Tó Ralin, mégis a Minivel bezsebelt, 1967-es monacói diadalára emlékeznek a legtöbben. Ezt a több mint 40 éves kapcsolatot eleveníti fel a Mini a Rauno Aaltonen Special Edtion modellel, mely Cooper és Cooper S kivitelben érhető el.

Nemcsak vagány, hanem gyors is: 228 km/óra a modell végsebessége Nemcsak vagány, hanem gyors is: 228 km/óra a modell végsebessége

A piros színben pompázó, fehér felnikkel és csinos matricázással ellátott típus roppant feltűnő, miközben a sebességmérőnél elhelyezett, Aaltonen aláírásával díszített plakett egyben exkluzívvá is teszi. De a lényeg, hogy az 1,6-os motorból kipréselt 184 turbós lóerőtől veszettül gyors lesz az autó, ha kell, 7,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A nyers erőnél is meggyőzőbb az a hihetetlen magabiztosság, amivel a modell fordul: gokartosan közvetlen kormányzás és extrémen kemény futómű felel az élvezetes vezethetőségért. Csak a hatfokozatú Stepronic automata váltó ne kapcsolna ilyen lassan – még szerencse, hogy manuálissal is választhatjuk az autót.

Exkluzív darab: plakett a sebességmérő alsó részében Exkluzív darab: plakett a sebességmérő alsó részében

A feltűnő külsőnek és a stílusnak természetesen jól megkéri az árát a Mini. A Cooper S Rauno Aaltonen Special Edition vételára 741 300 forinttal drágább a „mezei” Cooper S-nél, vagyis automata váltóval (507 500 Ft) 7 501 800 forinttól vihető haza. Az árba viszont benne foglaltatik, hogy a megrendelőnek személyesen a „professzor” tart vezetéstechnikai tréninget az Aaltonen Motorsports finnországi tanpályáján – az utazás persze önköltséges…

Határozottan tartanak az ülések Határozottan tartanak az ülések

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!