Fotó: Stefler Balázs

A BMW 41-46 kilométer közötti elektromos hatótávolságot ad meg a plug-in hibrid X3-asnak, a számok pedig nagyon is stimmelnek a gyakorlatban! Főként városban, a komfortfogyasztók kikapcsolása nélkül 44 kilométert tettünk meg. Az X5-öshöz képest ugyan ez pontosan 20 kilométerrel kevesebb, de a 109 lóerős villanymotor önmagában is fürgén mozgatja az autót, igazából mindenféle erőlködés nélkül érhetjük el a 135 km/órás elektromos végsebességet. Mivel az akkucsomag kapacitása 12 kWh, 230 voltos otthoni hálózatról 6 óra alatt simán fel lehet tölteni – abszolút élhető!

21 centivel rövidebb az X3-as az X5-ösnél, viszont jobb a helykihasználása

A belső égésű motor oldalán már közel sem annyira meggyőző, mint a nagytesó: bár a 296 lóerős rendszerteljesítménnyel és a 6,1 szekundumos 0-100 km/órás sprinttel a dinamika itt is hibátlan, a kissé érces hangon szóló 2,0 literes négyhengeres azonban közel sem olyan finom darab, mint a sorhatos, ami az újraindításoknál érezhető. Ha nem vesszük igénybe a külső töltési lehetőséget, városban 8,0 liter körüli fogyasztással kalkulálhatunk, de igazából annak éri meg a 30e, aki napi szinten tudja tölteni az akkut, mert hosszú utakon egy dízel még mindig takarékosabb. A 17 507 000 Ft-os vételár nem túlzó az X3-as többi modellváltozatához képest, főleg, hogy a hibridség miatt az autó praktikus oldala (pl. csomagtartó mérete, hasmagasság) nem szenved csorbát.