Habár az első generációs Berlingóból kialakított modul egyterű új kategóriát teremtett 1996-ban, meglehetősen érezhető volt rajta, hogy alapvetően haszonjárműnek készült. Ennek ellenére hozzávetőleg az eladások felét a személyszállító változat tette ki, így aztán a második nemzedék (2008-tól) fejlesztésekor már nagyobb hangsúlyt fektettek az „utasbarát” Multispace verzióra. Ez pedig nemcsak a csinosabb külsőn és az ízlésesebb belsőn, hanem a műszaki színvonalon is tetten érhető.

Plusz felszereltséggel jutalmazzák a spórolást

A Berlingóhoz kizárólag a 92 lóerős 1.6 HDi dízelmotor és a hatfokozatú robotizált sebességváltó kombinációjával választható a „mikrohibridként” aposztrofált technika. Ez esetben az új generációs start-stop rendszer 8 km/órás sebesség alatt, szinte észrevétlenül állítja le a motort, majd amikor lelépünk a fékpedálról, éppen ilyen finoman és villámgyorsan (0,4 mp) indítja újra.

Egyetlen bosszantó tulajdonsága, hogy dugóban, a körforgalomhoz araszolva vagy parkoláskor túlbuzgó módon, gyors egymásutánban lövi le és éleszti újra a motort – persze a rendszer gombnyomásra kikapcsolható. Amíg városban mozogtunk, rendben volt a 6,0 litert alig meghaladó étvágy is. Azután autópályáztunk egy nagyobbat, ahol a start-stop egyáltalán nem, a nagy homlokfelület viszont annál inkább érvényesül: a tesztfogyasztás hipp-hopp felszaladt 6,9 l/100 km-re, ami már nem igazán tükrözi a nagy takarékoskodást…

Kellemes, már egyáltalán nem „munkahely” jellegű a vezetői környezet Kellemes, már egyáltalán nem „munkahely” jellegű a vezetői környezet

Pedig a Citroën láthatóan igyekszik az e-HDi felé terelgetni a vevőket: a megegyező teljesítményű 1.6 HDi-nél 250 ezer forinttal drágább ugyan, s pont annyiba kerül, mint a 112 lovas dízel, de ehhez már széria a menetstabilizáló rendszer, a kipörgésgátló és a sebességtartó automatika. Ezeket a többihez csak különféle csomagokban (215 000+152 000 Ft) adják. Ugyanakkor az e-HDi-t nem lehet a kétszárnyú csomagtérajtóval, illetve a 3. üléssort tartalmazó Modul2-es csomaggal, azaz hétszemélyes változatban rendelni.

Praktikus a kétoldali tolóajtó, vidám az ülések kárpitozása Praktikus a kétoldali tolóajtó, vidám az ülések kárpitozása

Máskülönben az 1560 cm3-es dízel felettébb kulturált és tisztességesen viszi a kocsit, rugalmasságának köszönhetően erőlködés nélkül felvehetjük a forgalom ritmusát. Még a robotváltó vontatott kapcsolásaiból adódó bólogatási hajlam sem zavaró, mivel a Berlingo nem a sietős emberek autója. Cserében viszont kényelmes és jól vezethető, egyedül a nagyobb keresztbordák tudják zavarba hozni a futóművet.

Nagy az ötödik ajtó helyigénye, de a csomagtér kényelmesen pakolható és tágas Nagy az ötödik ajtó helyigénye, de a csomagtér kényelmesen pakolható és tágas

TETSZETT
szerethető forma
korrekt belső
vidám kárpitozás
kifinomult motor és start-stop

NEM TETSZETT
robotizált sebességváltó
tesztfogyasztás

ÖSSZEGZÉS
Bár a modul egyterű kompromisszumos megoldás, aki kompaktáron szeretne tágas és jól variálható autót, annak ideális választás a Berlingo. Nem feltétlenül érdemes azonban az e-HDi verzióban gondolkodni.

Citroën Berlingo Multispace 1.6 e-HDi
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 68 kW (92 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4380/1810/1852 mm
Tengelytáv: 2728 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1505/565 kg
Csomagtér: 547/3000 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,3 s
Maximális sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/4,7/5,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 131 g/km
Alapár (VTi 95 Tendance): 3 725 000 Ft
A tesztelt modell ára: 4 875 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!