A vetített kijelzős műszerfal totálban képes megjeleníteni a térképet. A fedélzeti rendszer kezelhetősége egyszerű. Fotó: Hilbert Péter

Nyugodtan mondhatjuk, hogy az F-Pace üdítően más, mint a német ellenfelek, büszkén viseli a márkára jellemző aktuális, meglehetősen karakteres jegyeket. Bár ez a Jaguar első szabadidő-autója, a forma mesterien kidolgozott, hosszú gépháztetejével és kupés hátsójával egyszerre dögös és elegáns. A BMW-hez hasonlóan a Jaguar is sportosságot csempészett középkategóriás SUV-jába, a 300 lovas, 3,0 literes, ikerturbós, V6-os dízellel 6,2 szekundum alatt sprintel 100-ra az F-Pace. A 700 Nm-es nyomaték jóvoltából itt is meggyőző az erőtartalék, emellett a V6-os hangjára sem lehet panasz: kis fordulaton halkan duruzsol, fent viszont jól csengő, érces tónusra vált. 8,3 literes tesztfogyasztása mutatja, hogy a katalógusadatoknak megfelelően a BMW-nél kicsivel torkosabb (rövidebb a ZF nyolcfokozatú váltó végáttétele), ugyanakkor a Jaguar pont abban teljesít jól, mint ami a bajor autók hagyományos erősségének számít.

A fejteret korlátozza a panoráma-üvegtető

Szabadidő-autó létére itt is van hagyományos értelemben vett vezetési élmény, a combos dízelmotor, a kommunikatív volán és sportos hangolású futómű illik a külsőhöz. Az ülések kényelmesek (még a könyöklő is puha), és a csomagtartó egészen hatalmas a 650 literes értékkel, de 4731 mm-es hosszúságához képest enyhén passzentos a belső. A mesterien kidolgozott design miatt kicsit bátrabb vonalvezetésű berendezés illene az F-Pace-hez, ám nem vitás, hogy igényes autóról van szó – a bőrbevonatok és a kicsi, de annál szebb fabetétek is erről árulkodnak. 17 957 000 Ft-os árával a 3,0 literes, dízel F-Pace a legtöbb vetélytársnál drágább, ugyanakkor azzal is érdemes számolni, hogy nem 260 lóerő körüli, hanem 300 lovas motort ad ezért a pénzért a Jaguar. A kínálat alján lévő típus, a 163 lóerős dízel kézi váltóval és hátsókerékhajtással 12 805 000 Ft-ot kóstál.