Mi sem természetesebb, mint hogy fiatalítása során az Audi A4-es is magára öltötte az egységes márkaarculat meghatározó stíluselemét, nevezetesen a rombusz alakú krómkeretbe foglalt, hatásvadász hűtőmaszkot. Ezután a formatervezők, mint akik jól végezték dolgukat, akár elégedetten hátra is dőlhettek volna székükben, hiszen a kocsi sportos karakterét ez már önmagában erélyesen kidomborítja. Ám Ingolstadtban nem elégedtek meg ennyivel! Egyebek mellett

határozottabb éleket véstek a motorháztetőbe, a fényszórók háza táján is eljátszadoztak kicsit, a hátsó lámpákat pedig a Nuvolari quattro tanulmányautó, illetve a nemrég bemutatott A3 Sportback alapján mintázták. Egyébiránt az öblösebb lökhárítók miatt a limuzin kivitel 38, míg az Avant elnevezésű kombi változat 41 milliméterrel hosszabb elődjénél, de ettől eltekintve az autó méretei nem változtak. Egyszerre sportos és elegáns az Audi pilótafülkéje – előbbihez immár az új generációs (három- vagy négyküllős) kormánykerék is hozzáteszi a magáét, közepén a hűtőrácsra utaló emblémával. A pazar látványon kívül gondosan összeválogatott anyagok, példaértékű ergonómia, gazdag felszereltség, valamint négy felnőtt számára megfelelő helykínálat gondoskodik arról, hogy a “személyzet” valóban pazar környezetben élvezhesse az utazást.

Bőségszaru

A bőség zavarával szembesülhet majd az új Audi A4 vásárlója, amikor a kereskedésben össze kell állítania a számára legmegfelelőbb kivitelt. Például nem kevesebb, mint tízféle erőforrást kínálnak az autóhoz, melyek közül a 2.0 TFSI és 3.2 FSI V6 közvetlen benzinbefecskendezéses egységek (előbbi turbófeltöltővel izmosítva), illetve a 2.0 TDI és 3.0 TDI V6 turbódízel motorok először szerepelnek a középkategóriás modellben. Egyes piacokon, így hazánkban is komoly érdeklődésre tarthat számot a gyengébben motorizált 1,6-os, kétezres és 1.9 PD TDI verzió, de a jól bevált 1,8 literes turbómotor és a 2496 köbcentis gázolajos ugyancsak szerephez jut az újdonságban. Alaphelyzetben öt- vagy hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó jár az A4-eshez, felár ellenében pedig Multitronic fokozatmentes automata, valamint Tiptronic hagyományos automatikus erőátviteli egység kérhető. Ráadásul a nagyobb motorok ereje nemcsak az első, hanem quattro négykerék-hajtás esetén mind a négy keréken keresztül jut(hat) a talajra. A négy lengőkaros első és a trapézlengőkaros hátsó felfüggesztéseket némileg átdolgozták, számos alkatrész a nagyobb igénybevételre méretezett A6 és S4 típusoktól származik. Érzésem szerint a rugózás kicsit feszesebbé vált, ugyanakkor az autó kezesebb, az élesebb kanyarokban is enyhe karosszériadőléssel, majdnem semlegesen fordul. Közvetlenebbé vált a kormányzás, csupán a rásegítés mértéke lehetne valamivel csekélyebb, hogy több információt kapjon a vezető. Az A4 biztonságát a legfejlettebb, két fokozatban kikapcsolható menetstabilizáló rendszer (először csak a kipörgésgátló, majd a gombot hosszan nyomva az ESP is deaktiválható) és az adaptív xenon kanyarfényszórók fokozzák tovább. 

Audi S4 Audi S4

 

 

 

 



S4: Csúcs ez az érzés

A menetpróbán alkalmam nyílt alaposan “megzavarni” az élményautózásra termett S4 csúcsmodellt. Ezt a verziót dögösebb formázású kötények, látványos küszöbtoldatok, szolid légterelőszárny, alumíniumszínű tükörházak, 18 colos Avus könnyűfém keréktárcsák, valamint négy kipufogócső különbözteti meg a többitől. A quattro összkerék-hajtású sportlimuzin (vagy sportkombi) egy felszálló repülőgép vehemenciájával rajtol, a 344 lóerős motornak mindössze 5,6 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100-as tempóra katapultálja a kocsit. nagy sebességről, mondjuk 160 km/óráról is úgy gyorsít az S4, mitha ágyúból lőtték volna ki, s a legcsekélyebb nezézség nélkül, biztonsággal futja a 250 km/órában korlátozott csúcssebességét. A kanyargós útszakaszokon mutatkoznak meg a 20 milliméterrel megültetett futómű képességei! Szinte lerugdosni sem lehet a kocsit az ívről, leheletfinom alulkormányozottsággal jelzi, amikor nem érdemes tovább erőltetni a dolgot. A méretes féktárcsák minden helyzetben brutális lassulásról gondoskodnak, melynek mértéke precízen adagolható.

Borítékolható siker

Nálunk várhatóan decemberben, a 2.0 és a 2.0 TFSI benzines, továbbá a 2.0 TDI és 3.0 TDI turbódízel modellekkel kezdik az új Audi A4 forgalmazását, később pedig fokozatosan bővül majd a paletta. A hazai vezérképviselet és a gyár között jelenleg folynak az ártárgyalások – a nagyobb európai piacokon elődjéhez képest alig drágul a friss A4. Magyarországon is borítékolható a kocsi sikere, hiszen 2003-ban elődjéből 532 darabot értékesítettek, ami kis híján kiteszi a márka összeladásának felét.