Elképesztő gyorsasággal bővül az SUV-k piaca. Noha ezek a viszonylag új modellek általában összkerékhajtással is konfigurálhatók, korántsem terepre születtek, ami megmutatkozik abban, hogy a magas üléspozíciót leszámítva a legtöbbet ugyanolyan érzés vezetni, mint egy hagyományos személyautót.

Ezzel szemben itt van a Grand Vitara, mely még a régi recept szerint készült. Ez egy igazi terepjáró, amelynek minden porcikáján érezni, hogy zord körülmények között sem jön zavarba, ugyanakkor éppen ez a tulajdonsága az, amelyik miatt kényelemben és számos más tekintetben labdába sem rúghat bizonyos modellek ellenében.

Jól bírja a megpróbáltatásokat

A felezővel megspékelt állandó összkerékhajtás, az elöl 29, hátul 36 fokos terepszög és a 200 mm-es hasmagasság is jelzi, hogy nem divatterepjáróról van szó. A Grand Vitara egészen extrém mutatványokra is képes, nem riad vissza a kemény tereptől sem, a rossz minőségű földutak és a meredek kaptatók pedig a nem létező akadályok közé sorolhatók. Ez persze csak részterület, hiszen városban vagy mondjuk autópályán már korántsem ilyen rózsás a helyzet.

Itt is látszik az idő múlása, és segédberendezések sem rendelhetők Itt is látszik az idő múlása, és segédberendezések sem rendelhetők

Ott van a kanyarban kissé dülöngélős karosszéria, a nem éppen tökéletes egyenesfutás, a hosszú úton járó sebességváltó, az erős kezet kívánó kormány és az 1,9-es dízelmotor, melynek hangja a kelleténél nagyobb mértékben jut be az utastérbe. A 129 lóerős dízel egyébként nagyon kellemes karakterű, egészen alacsony fordulaton is terhelhető, s teljesítményleadása teljesen lineáris. Csakhogy a vezető mindössze öt fokozattal gazdálkodhat, ez pedig azt jelenti, hogy állandó 130-as tempónál közel 3000-et forog a főtengely.

Az utaskabin helykínálatára igazán nem lehet panasz Az utaskabin helykínálatára igazán nem lehet panasz

A 2005 óta gyártásban lévő modell – amelyen 2009-ben apróbb frissítést hajtott végre a Suzuki – még most is karakteres külsővel büszkélkedhet, sarkos karosszériája kifejezetten határozott fellépéssel ruházza fel. A belső tér tágassága miatt is piros pont jár a Grand Vitarának, de a műszerfal és az egész berendezés olyan, mintha elszállt volna felette az idő, arról nem is beszélve, hogy vezetéstámogató rendszerek egyáltalán nem rendelhetők hozzá. 8 millió Ft feletti indulóár esetén (ötajtós dízel) ez nem ad okot a dicsekvésre.

Hórihorgasok is jól elférnek, a középboxból italtartó nyitható ki Hórihorgasok is jól elférnek, a középboxból italtartó nyitható ki

TETSZETT
terepjáró képesség
tágas utastér
teljesítményleadás

NEM TETSZETT
fantáziátlan belső
anyagminőség
pontatlan váltó
ár/felszereltség

ÖSSZEGZÉS
Nagyon érződik a kor a Grand Vitarán. Korántsem olyan finom szerkezet, mint újabb vetélytársai, ugyanakkor a tereptulajdonságok tekintetében egyértelműen az egyik legjobb kategóriájában.

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS
Összlökettérfogat: 1870 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 95 kW (129 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 300 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4300/1810/1695 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1654/516 kg
Csomagtér: 398-1396 liter
Üzemanyagtank: 66 liter
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,2 s
Max. sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 7,8/6,6/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 174 g/km
Alapár (1.6 3 ajtós, 106 LE): 5 590 000 Ft
A tesztelt modell ára: 8 089 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!