Hogy a Hyundai mekkora utat járt be az elmúlt években, azt hiszem, senkinek sem kell bemutatni. Most a paletta megújítása az európai tervezésű és törökországi gyártású i10-essel folytatódik, mely legalább olyan mértékben tér el elődjétől, mint ahogyan a jelenlegi i30-as a korábbi nemzedéktől. A félénk kiállású első generációs i10-eshez képest kifejezetten vállasnak hat az újdonság, a hatalmas hűtőmaszk, a LED-es nappali fény (+60 000 Ft) és a jelentősen, 80 mm-rel megnyújtott karosszéria sokkal komolyabbá teszi.

Gusztusos elrendezés és csúszós bevonatú kormány fogadja a vezetőt Gusztusos elrendezés és csúszós bevonatú kormány fogadja a vezetőt

Az i10-es immáron teljes értékű autó

Persze a méretnövekedés csak akkor áldásos, ha ebből a beltérben is lehet valamit érezni. Bár az utastér tágasságát nagyban befolyásoló tengelytáv csak 5 mm-rel gyarapodott, az i10-es kétséget kizáróan a szegmens egyik legtágasabb modellje. Hátul átlagos termetű felnőttek gond nélkül elférnek, miközben nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy az ennyire jól formázott ülések ritkaságszámba mennek a minik mezőnyében.

Ezek után nem meglepő a csomagtér mérete sem, a 252 literes alaphelyzeti érték 27-tel múlja felül a korábbi modellét, ami arányaiban szép növekedést jelent. Nyilván nagyobb tárgyak szállítása kivitelezhetetlen a hátsó ülések lehajtása nélkül, ám hiába nagy a befogadóképesség (1046 liter), mozgatható csomagtérpadló híján méretes küszöb keletkezik (dacára az előrebillenthető ülőlapoknak).

Elöl és hátul sem rövidek az ülőlapok, a helykínálat pedig átlag feletti Elöl és hátul sem rövidek az ülőlapok, a helykínálat pedig átlag feletti

A belső kialakítását ugrásszerű optikai előrelépés jellemzi, ráadásul a kékben vagy narancsszínben elérhető műszerfali betétek (az ülések színe is ilyen) oldják az egyhangúságot. Puha műanyagokat persze ne keressünk, ám a kormányra és az ajtókra nem feltétlenül minőséget sugalló bevonat került. Ettől függetlenül dicséretes, hogy jelentősen bővült az extralista, így mini létére több mint tisztességes ablakmozgatás gombjai miért kerültek az ajtópanelen túlságosan hátra – célszerűbb lett volna a tükörmozgatás kapcsolóival felcserélni, azokat lényegesen ritkábban használjuk.

Miniautós viszonylatban nem érheti kritika a csomagtér méretét, a bővítés után azonban méretes lépcső keletkezik Miniautós viszonylatban nem érheti kritika a csomagtér méretét, a bővítés után azonban méretes lépcső keletkezik

Alacsony fordulaton lusta az 1,2-es benzines

Az áttervezett futómű és a hatékonyabb zajcsillapítás azonnal szembetűnik a vezetőülésben ülve, hiszen egészen jól rugózik a modell, és a motor hangja nagy sebességnél sem lesz tolakodó. Nyilván a változó szelepvezérlésű, 87 lóerős, 1,2-es benzinmotor alapból sem lármás, de akkor is dicséret jár a hangszigetelésért. A kis benzines, ahogy várható volt, elegendő erőtartalékkal ruházza fel az i10-est, az autópályán megengedett maximális sebességet az erőlködés legkisebb jele nélkül tartja. Egyvalamire kell csak odafigyelni: mivel alacsony fordulaton szerény az erőforrás nyomatéka, indulásnál könnyű lefullasztani, és menet közben kerülni kell, hogy „leessen” a fordulat – a maximális nyomaték csak 4000-es fordulaton ébred. A benzinkúthoz érve csal igazi mosolyt az arcunkra az 1,2-es egység, hiszen 5,7 literes fogyasztást mértünk, nagyrészt mínuszokban használva az autót. Örömteli az is, hogy az ötfokozatú váltó csuklóból kapcsolható, illetve a verziótól függően elöl 83-95, hátul 55-67 mm-rel szélesebb nyomtáv miatt lényegesen stabilabbnak érezni az i10-est, ha netán forszíroznánk a tempót. Nem mellesleg a karosszéria torziós merevsége 27%-kal javult.

Változó szelepvezérlésű a Kia Picantóban (85 LE) is megtalálható 1,2-es Változó szelepvezérlésű a Kia Picantóban (85 LE) is megtalálható 1,2-es

Az 1,0 literes, 66 lóerős bázismodell 2 349 000 forintos, illetve az 1,2-es 2 549 000 forintos ára jó vevőcsalogató, de érdemes beruházni a Comfort felszereltségbe (légkondicionáló, elektromos tükrök, állítható magasságú vezetőülés, riasztóberendezés), így is csak 2,7 illetve 2,9 millió forint a vételár.

Felszereltségtől és motortól függetlenül az i10-esben hátul is tárcsafékeket találunk Felszereltségtől és motortól függetlenül az i10-esben hátul is tárcsafékeket találunk

TETSZETT
– külső megjelenés
– utastér mérete
– takarékosság

NEM TETSZETT
– lefulladási hajlam
– vaskos csomagtérperem
– 1,2-es verzióhoz nincs start-stop rendszer

ÖSSZEGZÉS
A minik között ritka az ennyire tágas modell, melynek a csomagtartója is jól használható. Az i10-es kisebb hibáit bőven ellensúlyozza a menetkomfort és a kilométer-korlátozás nélküli, 5 éves garancia.

Hyundai i10 1.2
Összlökettérfogat: 1248 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 64 kW (87 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 120 Nm 4000/perc
Hossz.szél./mag.: 3665/1660/1500 mm
Tengelytáv: 2385 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1467/1480 mm
Fordulókör: 9,5 m
Saját tömeg/teherbírás: 941/509 kg
Csomagtér: 252/1046 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,3 s
Max. sebesség: 175 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,1/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 114 g/km
A modell alapára: 2 349 000 Ft (i10 1.0, 66 LE)
A tesztelt verzió ára: 2 549 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!