Lépcsőshátú karosszéria, 1,6-os benzinmotor – már a 90-es évek közepén is erről álmodott a magyar ember, csak aztán legtöbbször mégis az 1,3-as motorral vásárolta meg a Swift Sedant. Tudják, a piszkos anyagiak. Most itt van ez a Kecskeméten gyártott Mercedes CLA, amelynek első kerekeit 1,6-os turbómotor hajtja, karosszériája lépcsőshátú, azonban erről már álmodni sem nagyon mer a magyar ember. Tudják, a piszkos anyagiak…

Nem mintha meglepetés lenne, hogy egy Mercedes, pláne egy kupé drága, de azért vannak olyan tételek is, amelyeket nehéz megindokolni. Például, hogy az 1,6 literes turbómotor 122 helyett 156 lóerős (csak elektronikai különbség), miért növeli 825 500 Ft-tal az árat? Az is jó kérdés, hogy miért spórolnak a biztonsági felszereléseken: a PRE-SAFE rendszer feláras extra, ahogy a különféle segédek is. További apró szépséghiba, hogy amíg a CLA 200-as alapára 9,1 millió felett van, addig 156 lóerős benzinmotorral felszerelt C-osztályt már 8 milliónál olcsóbban is adnak a kereskedésekben. Kissé betyárosan viselkedik a puszta közepére letelepedett Mercedes, a gazdag emberek pénzét akarja minden áron megszerezni.

Önimádat: ebben az autóban a sofőrnek van a legjobb dolga Önimádat: ebben az autóban a sofőrnek van a legjobb dolga

Kiszámított utastér, jó vezethetőség

Mondjuk nincs nehéz dolga az autóval, hiszen a CLA szép. Nagyon szép. Már azzal is el lehet tölteni üres félórákat, hogy az ember egyre újabb, mesterien kivitelezett részleteket fedez fel az autó külsején, vagy épp belsejében. Például a műszerfal átlátszó betétje, amelynek felületére fényeztek mintát, árnyékot vet az alapon – a tapintás után is alig hiszi az ember, hogy optikai csalódás áldozata csak, és nem recés a műanyag. A tapogatózás egyébként is hasznos érzékelési módszer az autóban, különösen a hátra beszállóknak érdemes előbb felmérniük, melyik irányba mennyit nyújtózkodhatnak. Annál tágasabb az autó, mint amit kifelé mutat, de abszolút értelemben azért szűk a második sor, nem csak a feláras üvegtető miatt lejjebb került tetőkárpit okán. Az első sorban már van elég hely, itt a problémát a megközelítés, vagyis az alacsonyan futó tetőív jelentheti.

Jól pozicionálhatók az első ülések, szép a világos kárpit, hátul igen passzentos a helykínálat, a fejtér „kamaszos” Jól pozicionálhatók az első ülések, szép a világos kárpit, hátul igen passzentos a helykínálat, a fejtér „kamaszos”

Kellően közvetlen a kormányzás, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó könnyen és kis erővel dirigálható. Jó erőben van a motor, persze ha nagyon erőltetjük, azért érezni, hogy 1-esben nem a teljes teljesítményét szabadítja az első kerekekre, de ha már egyszer belendültünk, nagyon jól lehet vele hasítani. Vagy épp kényelmesen csordogálni a forgalomban, a turbó miatt alacsony fordulaton is nyomatékos. Kanyarban nem nagyon lehet zavarba hozni a CLA-t, egyfelől jól fordul, másfelől az elektronikus menetstabilizálót se lehet kikapcsolni. A 156 lóerős benzinmotor elég erős ahhoz, hogy ha kell, sportkupésan hajtsuk az autót, de akkor is jól dolgozik, ha épp nem sietünk sehova, mi 8,0 literes átlagfogyasztást mértünk, ami elfogadható, de nem kiemelkedően jó.

Rendben van a poggyásztér mérete és a kocsi teherbírása is Rendben van a poggyásztér mérete és a kocsi teherbírása is

Sportkocsis kinézeténél többre hivatott a CLA, de sajnos az árazása miatt egészen biztosan nem lesz túlságosan gyakori látvány az utakon. Kár, mert a látvány az, amely téren nem lehet belekötni…

Nem olcsó mulatság a CLA, ráadásul több fontos tétel is feláras Nem olcsó mulatság a CLA, ráadásul több fontos tétel is feláras

Tetszett
– megjelenés
– vezethetőség
– jó motorteljesítmény

Nem tetszett
– szűk második sor
– drága extrák

Összegzés
A négyajtós sportkupé karoszszériával egy – a szűk második sortól eltekintve – használható méretű kompakt szedánt álcáz a Mercedes. Sajnos a vételár már inkább a sportkocsis és prémiumjellegnek megfelelő, így nagy számban csak a Kecskemétről Nyugat-Európába tartó kamionokon fogjuk látni a CLA-t.

Mercedes-Benz CLA 200
Összlökettérfogat: 1595 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 115 kW (156 LE) 5300/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1250-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4630/1777/1432 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1549/1547 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1395/525 kg
Csomagtér: 470 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 7,4/4,5/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 130 g/km
A modell alapára: 8 300 630 Ft (CLA 180, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 126 130 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!