A több mint egy hónapos kihagyás után a pénteken a teszttel folytatódott a WTCC 2015. évi versenyszezonja. A szabadedzések nem teltek el izgalmak nélkül, többek között a másodikat időnek előtte megállították, mivel az angol Rob Huff Ladájának a motorháztetője felcsapódott és le is szakadt. Az időmérő előtt már tudott volt, hogy az első futam rajtsorrendjét az alábbiak befolyásolni fogják, így többen próbálják majd megszerezni a 10. helyet a Q2-ben:

Motorcsere miatt a mezőny végére sorolták: Tom Chilton, Gregoire Demoustier, Rob Huff, James Thompson, Hugo Valente
Öt helyes rajtbüntetés a korábbi futamról: Yvan Muller, John Filippi

Az időmérőn Michelisz a hatodik helyen végzett, így nem jutott be a kvalifikáció harmadik szakaszába. Viszont a korábban kiosztott büntetések miatt előre léphetett a két helyet, így elvileg a negyedik helyről vághatott volna neki az első futamnak. Az időmérő utáni mérlegelésen kiderült, hogy a Zengő Motorsport Honda Civic versenyautója 3 kg-mal könnyebb a megengedettnél. A felügyelők nem láttak idegenkezűséget vagy szándékosságot, így csak rajthelyes büntetést róttak ki Michelisz Norbertre. Ennek értelmében az első futamot a hetedik helyről kezdhette meg.

Első futam

A svéd Rydell nem tudott rajthoz állni ezen a versenyhétvégén, mert bakteriális fertőzést kapott és kórházba került Svédországban. Családi okok miatt pedig a szerb Dusán Borkovic nem indult el, bár a tegnapi edzéseken és az időmérőn is részt vett.

A pole pozícióból a világbajnok argentin José María López indulhatott, a hazai kedvenc Mehdi Bennani mellől. A kína Ma Csing Hua és a portugál Monteiro a második sorból, a francia Sébastien Loeb és a holland Tom Cornel pedig a harmadikból. López nagyon jól kapta el a rajtot, de a marokkói beragadt és a második és a harmadik sor elhúzott mellette. Loeb annyira jól jött el, hogy a portugált is simán lehagyta, így három Citroen került az élre.  A magyar versenyző nem vesztett egy helyet sem, viszonylag simán rajtolt. Viszont a francia Hugo Valente a rajtrácson ragadt, nem tudott elindulni.

Az első körben Coronel ütközött az angol Chiltonnal, melynek következtében kitört a jobb első kereke. Ez rossz hír volt a hollandnak, hiszen a második futamon az első sorból indulhat. Loeb feljött a harmadik helyre az ötödikről, nagy csatában volt pozíciója megőrzéséért a marokkóival, de végül ő jött ki győztesen. Az első kör végén a Citroennel versenyző francia Yvan Muller megelőzte Michelisz Norbit, majd az olasz Tarquini is, így a Zengő Motorsport pilótája a nyolcadik helyre csúszott vissza és ezt a pozícióját a leintésig sikerült megtartania. Muller talán ennek a futamnak a legnagyobb nyertese, mivel a 10. helyről beérkezett az ötödikre. A leintésnél egymás után öt Citroennek lobogott a kockás zászló, ebben a sorrendben: López, Ma, Loeb, Bennani és Muller.

Második futam

A korábban említett szankciók a második futamot nem érintették, így Michelisz az ötödik helyről indulhatott. Az első rajthelyet a francia Yvan Muller szerezte meg, a holland Tom Coronel és a francia Sébastien Loeb előtt. A ROAL Motorsport vezetősége, a pilótával egyetértésben, nem kérte ki a parc fermé feloldását, az első futamon elszenvedett sérülés miatt, bár félő volt, hogy nem sikerül megjavítaniuk Coronel autóját, de vállalták a kockázatot. Igazuk lett, megoldották a feladatot és a holland felállhatott az első sorba a francia Muller mellé.

Michelisz Norbert nagyon jól kapta el a rajtot, akárcsak a portugál, Tiago Monteiró és Loeb, aki feljött a második helyre. De Micheliszt az egyenesben valószínűleg meglökte a jobbról érkező kínai versenyző. Emiatt, mint egy kártyavár, úgy hullottak az autók: a magyar fiú hozzáért a holland versenyautójához, kibillentve azt az egyensúlyából. Coronel pedig meglökte Monteirot. Az ütközések miatt mind a ketten feladni kényszerültek a versenyt.

Az első körben Micheliszt megelőzte a kínai Ma és Bennani is szorongatta, mi több meg is lökte hátulról a sérült autóval versenyző magyar pilótát. Az utolsó kanyarban két Lada ütközik, melynek következtében Kozlovszkij autója ripityára tört, és sérült az angolé és de a szerencsésebb Huff be tudta vinni az autót a boxba. A második körben már Muller és Loeb csatázott az elsőségért, amiből az előbbi került ki győztesen, és az angol Chilton stabilan tartotta magát a harmadik helyen. Ám a mögötte lévő Valentének nem lankadhatott a figyelme López miatt, aki végül az ötödik kör elején meg tudta előzni az franciát. Az argentin ezután a Chevyt vezető angolt vette célba és próbálta hibára kényszeríteni. Egy körrel később megelőzte, így felállt az élmezőny citroenes hármasa. A kínai Ma Csing Hua kihasználva a francia márka motorerejét átrágta magát az előtte lévőkön és a hetedik körben sikerült neki is megelőznie Chiltont, így már négy Citroen volt az élbolyban.

A következőkben Bennanit megforgatta Valente, de előttük valamilyen okból kicsúszott és a gumifalba csapódott a kínai versenyző, de a futamot nem adta föl és utolsóként, a 12. helyen ért célba. A magyar versenyző folyamatos csatában volt a középmezőnyben a jobb pozíciókért, és amíg tudta tartotta magát az erősebb motorral rendelkező versenytársakkal szemben. A marokkói az utolsó körben elfékezte magát és lekoccolta Valentét, aki ennek ellenére tudta folytatni a versenyt. Viszont így belassult Bennani autója és föltartotta Micheliszt és a mögötte haladó olasz Stefano D’Astét és az olasz Tarquinit. Norbinak végül sikerült erőből megelőznie az afrikai pilótát és behozta a Civicet a hatodik helyre. Tarquini a célegyenes ráfordítójában nagyon ügyesen hagyta maga mögött honfitársát és az utolsó métereken egy pozíciót fogott, így a hetedik helyen ért célba.

A futamot végül nem fejezte be: az angol Robert Huff, a portugál Tiago Monteire, a holland Tom Coronel, az orosz Mikhail Kozlovszkij, a belga Grégoire Demoustier.

“Norbi egy újabb sikerrel teljesített futammal öregbítette a saját és a MOL-csoport hírnevét a nemzetközi porondon. Nagy izgalommal várjuk az idei túraautó-világbajnokság magyarországi futamát, amelynek a MOL-csoport a névadó szponzora. Vállalatcsoportunk a hazai versenyen is megadja Norbinak a kellő lendületet ahhoz, hogy ambícióit követve a legjobbak között versenyezhessen.”  – mondta Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!