Miután a szombati időmérőedzés heves esőzésben zajlott Moszkvában, vasárnapra enyhült az időjárás, ez azonban csak bizonytalanabbá tette a helyzetet az első futamra. Reggel még szemerkélt az eső, nedves volt az aszfalt, azonban mire a rajtra készülődtek a csapatok, felszáradt a pálya, így végül slick gumikkal gurultak ki a rajtrácsra a pilóták. Ez az időmérőn taroló Ladának volt rossz hír a leginkább, hiszen ahogyan Gabriele Tarquini is elmondta a Nyitó futam előtt, ők az esőben bíztak, mivel vizes körülmények között egyértelműen a mezőny főlé nőttek. A fordított rajtrácsos Nyitó futam pole pozícióját megszerző Tiago Monteirónak versenymérnöke, Bári Gergely a rajt előtt jelezte, hogy az időjárás-előrejelzések szerint a futam alatt van esély arra, hogy eleredjen az eső. Már a felvezető körön elkezdett esni, így biztonsági okokból elhalasztották a rajtot, hogy a csapatok fel tudják tenni az esőgumikat, és módosíthassák a beállításokat.

A hatodik helyről induló Michelisz Norbert a második felvezető körön megerősítette, hogy szükség volt a gumicserére, mert teljesen vizes a pálya. Monteiro a rajt után eljött az első helyen, de még az első körben lecsúszott az ívről, ekkor Yvan Muller megelőzte. A portugál mellett ezután Bennani, López és Tarquini is elment, így az ötödik helyre esett vissza. Közben Michelisz Norbert a Ladák gyűrűjében csatázott, ám elhagyta a pályát, és visszaesett a kilencedik helyre, másik csapattársa, Rob Huff elé. A Hondák láthatóan küszködtek a tapadással az esőben.

A negyedik körre Monteiro újabb két helyet veszített, és miután Coronel lecsúszott az ívről, Norbi és Huff előrelépett egy-egy pozíciót, így a három Honda felsorakozott egymás mögött. Michelisz gyorsabb volt Monteirónál, és a hetedik kör első kanyarjában meg is előzte portugál csapattársát. Nem örülhetett azonban sokáig, mert Coronellel egyetemben boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért mindketten szabálytalanul álltak fel a rajtnál. Norbi a boxutcalátogatás után a 12. helyen tért vissza a pályára, Monteiro és Huff pedig előrelépett a hetedik-nyolcadik pozícióba. Miután Coronel is letöltötte büntetését, Norbi már a 11. volt, és a futam harmadik leggyorsabb körét megfutva megkezdte a felzárkózást Filippire. Az eső elállt, elkezdett száradni a pálya, a Hondák pedig felgyorsultak. Monteiro és Huff megelőzte Bennanit, a 11. körben Norbi is lehagyta a Filippit, így újra pontszerző helyen haladt, és tizedikként is intették le.

Miután a Nyitó futamon Michelisz Norbert a boxutca-áthajtásos büntetése miatt csak egy pontot szerzett, a második moszkvai futamon azzal a céllal állt rajthoz az ötödik helyen, hogy teljesítse előzetes célját, tehát dobogóra álljon Oroszországban. A Fő futam rajtja előtt közvetlenül volt a moszkvai pályán kis napsütés, szél, sötét felhők, nedves aszfalt, tehát szinte minden, ami csak előfordulhat. Viszont ezek a körülmények nagyon hasonlítottak a Nyitó futam végéhez, amikor a Honda tudott lenni a leggyorsabb autó a pályán, tehát lehetett bizakodni. Bár a pálya valamivel szárazabb volt, mint az első futamon, ennek ellenére mindhárom Honda esőgumikon kezdte meg a felvezető kört.

A rajt után Michelisz Norbert megelőzte Thompsont, és még az első körben elment Hugo Valente mellett is, ám csak ideiglenesen jött fel a dobogóra, mert a francia visszaelőzte őt. Nem sokáig, hiszen Norbi az egyes kanyarban újra megelőzte Valentét, és ezúttal már meg is szilárdította vele szemben a harmadik helyét! Közben a többi Honda is jól kezdett: Monteiro a tizedikről a nyolcadik, Huff a tizenegyedikről az ötödik, a zengős Ficza Ferenc pedig a 12. helyre jött fel a negyedik körre. Az egyre inkább száradó pályán a Hondák kezdtek még inkább lendületbe jönni. Norbi megkezdte a felzárkózást a második helyen autózó Gabriele Tarquinire, akin három kör alatt fél másodpercet hozott, miközben Huff Valentét megelőzve már a negyedik, Monteiro Lópezt lehagyva a hetedik helyen autózott. Az időeredmények alapján Michelisz így is kiemelkedett a hondások közül a verseny ezen szakaszában, a hetedik körben például kb. kilenc tizeddel volt gyorsabb Huffnál.

Tarquini a veszélyt megérezve egyre gyorsabb köröket futott, már nem neki kellett Norbi miatt aggódnia, hanem az élen haladó Catsburgnek őmiatta. Michelisz ebben a helyzetben látszólag elkezdett arra fókuszálni, hogy biztonságban megtartsa a harmadik helyét a leintésig, hiszen Tarquinihez képest hét másodpercre nőtt a lemaradása, Huff-fal szemben viszont több mint kilenc másodperc volt az előnye a 11. körre. Monteiro még megelőzte Thompsont, Ficza Ferenc pedig megelőzte a négyszeres világbajnok Yvan Mullert, majd utána Bennani mellett is elment, így kilencedik lett! Sőt, a leggyorsabb kört is ő futotta meg. Norbi behozta a harmadik helyre a Hondát, így 17 pontot gyűjtött a hétvége során – eggyel kevesebbet mint Huff és Monteiro.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!