A szezon első murvás raliját, az általában nagyon megterhelő Portugál Ralit követi ismét sorban Szardínia. Murván hátrányt jelent a nyitó napon elsőként rajtolni, mivel a söprögetés jelentősen lelassítja a versenyzőket. Minél hátrébb rajtol egy-egy autó, annál nagyobb eséllyel fog tiszta utakon versenyezni.

Kalle Rovanpera is áldozatul esett ennek Portugáliában az első napon, de szisztematikusan feljebb dolgozta magát a mezőnyben és a rossz esélyei ellenére elsőként futott célba vasárnap. A Monacóban elsöprő sikert begyűjtő két legenda, Sebastien Loeb és Sebastien Ogier sem tudott legutóbb labdába rúgni. Legközelebb Kenyában láthatjuk viszont a két sokszoros világbajnokot versenyezni. Rovanpera Portugáliában megmutatta, hogy a két nagyöreg ellenében is tud nyerni, s a győztes hullámon maradás lesz a célja Olaszországban is.

Sebastien Ogier, aki idén nem áll rajthoz Olaszországban, nyerte meg tavaly a Szardínia Ralit. Épp úgy járt akkor, mint a jelenleg a világbajnokságban vezető toyotás pilóta Portugáliában. A murván elsőként rajtolva húzta be vasárnap az első helyet. Ez azt bizonyítja, hogy nem lehetetlen az egyéni ponttábla elején állva murván az első között rajtolni és végül mégis nyerni. Nem lehetetlen, de nagyon munkás.

Dani Sordo a Portugál Ralin ült először Rally1-es autóba, s mindjárt a harmadik helyre vitte célba a Hyundait, s lett a verseny legsikeresebb Hyundai-pilótája. A spanyol a hétvégén is esélyes, hiszen bár tavaly Sebastien Ogier állhatott fel a dobogó legfelső fokára, az azt megelőző két évben a spanyol pilótáé lett a győztes trófea. A spanyol előző két győzelmében nagy szerepet játszott előnyös rajtpozíciója, s ez idén sem lesz másként. Mivel azonban Portugáliában ült először az új autóba, az első három rali kihagyása miatt kevés tapasztalattal rendelkezik és ez hátrányt jelenthet számára.

A Toyota kettős győzelemmel zárta a hibrid korszak első murvás megmérettetését, s büszke lehet Kalle Rovanperára, aki eddig idén három különböző útfelszínen is győzedelmeskedett. Így a fiatal finn 46 ponttal vezeti az egyéni ponttáblát. Esapekka Lappi is rajthoz áll a hétvégén, s azon lesz, hogy megismételje 2018-as eredményét, amikor is bronzérmes lett a csapattal.

A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia azonban kedvelt helyszíne a murvás teszteknek, emiatt jól ismerik a csapatok a körülményeket. A kellemes környezet, a délies időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra. Az itteni gyors és szűk gyorsasági szakaszokon nincs lehetőség a hibázásra. A hétvégén a forróság a durva utakkal kombinálva igencsak próbára teszi majd az abroncsokat.

2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. A hőmérséklet várhatóan idén is meghaladja a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.

A rali
A 2022-es Szardínia Rali három napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 307,91 km-t tesz majd ki. A rali össztávja 1303,38 km lesz. A főhadiszállás egy év kihagyást követően visszatér a sziget másik felébe, Algheróba. A hivatalos megnyitóra a csütörtöki shakedown után indulnak el a csapatok. Átvágnak a szigeten, hogy visszatérjenek Olbiába a rajtra. Ezt követi a Cabu Abbas, egy új szuperspeciális gyorsasági szakasz, Olbia külvárosában. Ezúttal nem a szombati, hanem a pénteki nap lesz a rali leghosszabbja, a maga 133, 56km-es távjával. A szombat se lesz sokkal rövidebb. Aznap összesen 131,82 km hosszú gyorsasági szakaszon kell a mezőnynek átverekednie magát. Vasárnap Algheróhoz közel versenyeznek, s ismerős gyorsasági szakaszok következnek. A Cala Flumini és Sassari-Argentiera szakaszokon kétszer is végighajt a mezőny, s a Sassari-Argentiera lesz a Power Stage, amelyen bónuszpontokat szerez az első öt helyezett.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 106 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 60 pont
3. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT NG 38 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 37 pont
5. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 36 pont
6. Craig Breen (IRL) M-Sport Ford WRT 34 pont
7. Sebastien Loeb (FRA) M-Sport Ford WRT 27 pont
8. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 20 pont
9. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 19 pont
10. Dani Sordo (ESP) Toyota Racing WRT 19 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 175 pont
2. Hyundai WRT 116 pont
3. M-Sport Ford WRT 94 pont
4. Toyota Racing WRT NG 42 pont