Sebastien Ogier törökországi győzelme elég váratlanul jött azután, hogy a Citroen pilótájának utoljára a márciusi Mexikó Ralin sikerült az első helyre célba vinnie autóját. Ogier ezzel a győzelemmel az egyéni ponttábla második helyére ugrott és 17 pontnyira megközelítette a vezető Tanakot. Három rali van még a szezonból és azokon összesen 90 pontot lehet szerezni. A francia márkának és Ogier-nak igencsak feküdt a terep. Amíg Tanak és Neuville áldozatul esett a forróságnak és a köves hegyi utaknak, addig a Citroen mesteri teljesítményt tett le az asztalra ilyen borzasztóan nehéz körülmények között is. Lappi az utolsóelőtti gyorsaságin félig megpördült és defektje is volt, de még így is második lett a magára találó Mikkelsen előtt.

Lappi még pénteken magához ragadta a vezetést, és az élen is maradt, miközben Ogier elkezdett felkapaszkodni és végül már a második helyen autózott. Vasárnap sikerült a franciának az élre állnia, mikor csapattársa egy hajtűkanyarban lefullasztotta a motorját. „Nagy szükségem volt már erre a győzelemre, ez az egyetlen esélyünk arra, hogy ismét harcba szálljunk a világbajnoki címért. Tudtuk, hogy itt bármi megtörténhet, hiszen ez egy szuperkemény rali. A németországi balszerencsét sikerült magunk mögött tudnunk.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.

Teemu Suninen nem tudta felvenni a harcot Mikkelsennel az utolsó dobogós helyért, de végül is a negyedik hely sem rossz eredmény azután, hogy a hazai raliján, a szintén murvás finn ralin nem jeleskedett. Mikkelsen és az ötödik helyen célba futó Dani Sordo megerősítette a Hyundai vezetését a gyártók között, sőt az alzenaui csapat még növelte is előnyét a Toyotához képest. Az ötödik Dani Sordo mögött a toyotás Jari-Matti Latvala és Kris Meeke ért célba. A rali elején vezető Latvala egy defektet követően sok időt vesztett, Meeke szintén gumiproblémák miatt esett vissza még pénteken.

Ott Tanaknak ezúttal nem állt a zászló. A nehéz rali kifogott rajta és autóján. Szombaton fel kellett, hogy adja a versenyt autója elektromos meghibásodása miatt, de vasárnapra visszatért és mindent beleadott a Power Stage-en, aminek az ott szerzett győzelem és az azért járó öt pont lett a jutalma. Ott Tanak mögött a Power Stage-en Thierry Neuville lett a második, Ogier a harmadik, Latvala a negyedik és Suninen egy pontot szerzett az ötödik helyért. Az egyéni ponttáblán jelenleg harmadik Neuville nyolcadik lett a ralin egy szombati balesetet követően. A belga mögött Pontus Tidemand és Gus Greensmith ért még célba az első tízben.

A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen 2019. október 3-6. között kerül megrendezésre a Wales Rali. 2018-ban Sebastien Ogier nyerte ezt a ralit, így, ha a francia meg tudja őrizni jó formáját, s megnyeri azt a ralit is, komolyan számolni kell vele végelszámolásnál.

2019-es Török Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:50:12,1
2. Esapekka Lappi (FIN) Citroën C3 3:50:46,8
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:51:16,6
4. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 3:51:47,2
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:52:38,0
6. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 3:53:11,2
7. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:54:05,4
8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:55:46,9
9. Pontus Tidemand (SWE) Ford Fiesta 3:57:35,0
10. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 4:05:30,8

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 210 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 193 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 180 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 94 pont
5. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 86 pont
6. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 84 pont
7. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 83 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 80 pont
9. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 72 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 314 pont
2. Toyota Racing WRC 295 pont
3. Citroen WRT 259 pont
4. M-Sport Ford WRT 184 pont