Latvala ralis pályafutása 17. győzelmét gyűjthette be a hétvégén, de ez a mostani nagyon meghatotta. A Volkswagen tavaly év végi hirtelen visszavonulása után bizonytalan volt a sorsa, s egy kései megállapodás értelmében csatlakozhatott a Toyotához. Most bizonyította, hogy jól döntöttek a Toyota vezetői.
„Nagyszerű érzés. Egy új csapattal, új autóval már a második ralin győztünk. Nincsenek szavak erre, nagyon meghatódtam. Jó úton járunk, de már előre kell tekintenünk, hiszen egyre nehezebb lesz a dolgunk. Mexikó a következő rali, s nagyon motivált vagyok a világbajnoki címért folyó küzdelemben.” – szögezte le magabiztosan Latvala.

Sokáig a Hyundai-al hajtó Thierry Neuville vezette a ralit, de a belga szombat este karambolozott. Latvalához került az első hely, s az utolsó napot kis előnnyel Ott Tanak előtt kezdte meg. Mindhárom havas-jeges szakaszt nyerte a finn, s ezzel már majdnem 30 másodpercre megnövelte az előnyét. Az utolsó szakaszon megrendezett Power Stage-et is nyerte (5 pontot kapott érte), s miután a szezonnyitó Monte-Carlo Ralin második lett, jelenleg négy pontos előnnyel az egyéni ponttábla élén áll. Neuville egyébként a 13. helyen ért célba Kris Meeke mögött, aki szintén csalódottan hagyja el Svédországot.
amber2
Az M-Sport észt pilótája meglepetésre megelőzte illusztris versenytársát, Sebastien Ogier-t és a második helyen ért célba. Bár nagyon is jó eredmény ez a fiatal pilóta számára, a rali utolsó napján sokat panaszkodott autója vezethetőségére. Ogier Tanakhoz hasonlóan ringben volt az első helyért folyó harcban, de az utolsó nap első gyorsaságiján megcsúszott és ezzel véget értek az álmai és csak Tanak mögött ért be a célba.

Neuville karambolját követően a negyedik helyezett Dani Sordo lett a legjobban teljesítő Hyundai pilóta. A spanyolt Craig Breen és Elfyn Evans követi az ötödik és hatodik helyen. A walesinek az utolsó nap során meggyűlt a baja autója kihagyó gyújtásával, de megjavította és végül célba ért hatodikként. Hayden Paddon a harmadik Hyundaiban Stephane Lefebvrével, a WRC2-es győztes Pontus Tidemanddal és Teemu Suninennel a nyomában zárja az első tizet.
amber4
2017-es Svéd Rali eredménye

1. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 2:36:03,6
2. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta WRC 2:36:32,8
3. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 2:37:03,1
4. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 2:38:15,1
5. Craig Breen (IRL) Citroën DS3 2:38:54,8
6. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta WRC 2:41:30,2
7. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:41:34,8
8. Stephane Lefebvre (FRA) Citroën C3 WRC 2:43:18,3
9. Pontus Tidemand (SWE) Skoda Fabia 2:45:14,7
10. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta R5 2:46:06,5
amber3
A következő világbajnoki ralira egy hónapot kell várnunk, hiszen 2017. március 9-12. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Sebastien Loeb után Sebastien Ogier lett a Mexikó Rali koronázatlan királya. 2016-ban viszont az a Latvala nyert Dél-Amerikában, aki most hozta a Toyota első győzelmét. Kérdés, hogy a hajdani két VW-es csapattag – Latvala és Ogier – közül ezúttal ki lesz az úr.

A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:

1. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 48 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 44 pont
3. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 33 pont
4. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 25 pont
5. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 20 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 18 pont
7. Stephane Lefebvre (FRA) Citroen WRT 10 pont
8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 8 pont
9. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 7 pont
10. Andreas Mikkelsen (NOR) Skoda Motorsport 6 pont

Gyártók

1. M-Sport WRT 73 pont
2. Toyota Racing WRC 53 pont
3. Hyundai Motorsport 40 pont
4. Citroen WRT 26 pont

amber5

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!