A Német Rali végeredménye megjósolhatatlan, bár az aszfaltspecialisták előnye megkérdőjelezhetetlen, de időnként érheti a mezőnyt meglepetés. Ilyen meglepetés volt Ott Tanak teljesítménye 2018-ban. Az észt pilóta tavaly is és idén is megnyerte a murvás Finn Ralit, majd 2018-ban a Finn Ralit követő aszfaltos Német Ralin is győzedelmeskedett. A Toyota pilótája ráadásul zsinórban másodjára nyert tavaly Németországban, így nem is lehet más az idei favorit, mint a Toyota ultratehetséges autóversenyzője.

Úgy tűnik ezen a ralin is hiányolnunk kell néhány versenyzőt. Elfyn Evans és óriási meglepetésre Sebastien Loeb sem áll rajthoz a Trier környéki utakon. Evans még a Finn Rali előtti Észt Ralin sérült meg, s a háta sajnos nem gyógyul olyan mértékben, hogy az orvosok engedték volna rajthoz állni a hétvégén. „Nagyon frusztráló, hogy a szezon ezen kritikus pontján ki kell hagyjak ralikat, de biztosra kell menjek, hogy a felépülésem zavartalan és teljes legyen.” – szögezte le a jelenleg az egyéni ponttábla negyedik helyén álló walesi pilóta. „Úgy érzem, hogy Scottal együtt biztosan kezdtük meg a szezon, és mindent megteszek, amit csak tudok, hogy ezen az úton haladjunk tovább. Amint tudok visszatérek, hogy folytassuk, amit elkezdtünk a szezon első felében.” – tette hozzá.

2015-ben és 2016-ban Sebastien Ogier volt a Német Rali koronázatlan királya. Igaz, ezeket a sikereket még teljes gyári volkswagenes színekben érte el a francia pilóta. 2017-ben a harmadik, tavaly pedig már csak a negyedik helyet tudta megszerezni, így idén kérdéses mire lesz képes az egyre kevésbé motivált hatszoros (!) világbajnok citroenes színekben azután, hogy a jövő szezon végén biztosan befejezi pályafutását a Rali Világbajnokságban.

https://twitter.com/OfficialWRC/status/1163743267734859776

A hétvégi raliverseny a német központtal üzemelő Hyundai számára hazai futam lesz. A rali főhadiszállásától ugyanis mindössze kétórányira van a csapat központja Alzenauban. A 2014-es Német Rali mérföldkő volt a csapat életében. A Hyundai és belga pilótája, Thierry Neuville ugyanis megszerezte mindkettőjük számára az első rali vb-s győzelmet. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el akkor, hiszen Dani Sordo révén kettős győzelmet szerzett. A csapat Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen mellett Sebastien Loebnek, a hírhedten jó aszfaltmenőnek szavazott bizalmat a hétvégére. Andrea Adamo csapatfőnök viszont szardíniai győzelmét követően a harmadik autót Loeb helyett Dani Sordónak adja.

A csapat három pilótájával (Neuville, Sordo és Mikkelsen) idén augusztus elején tesztelt a helyszínen, a moseli szőlőkertek alatt és a Baumholder katonai bázison. Meglepő módon a tavaly Németországban legjobb hyundai-os Hayden Paddon ezúttal nem áll rajthoz. Törökországban láthatjuk újra az új-zélandi pilótát. Paddon egyébként begyújtotta a rakétákat és elkezdett ezerrel a visszatérésén dolgozni. Az M-Sporttal továbbra is kapcsolatban marad és további megbeszéléseket folytat a visszatéréséről.

A március végi Korzika Rali óta rengeteg időt telt el, s ennyi kihagyást követően következik egy új aszfaltos megmérettetés, Németországban. Így ez az a helyszín, ahol lélegzetvételnyi szünethez és egy kis változatossághoz jutnak a csapatok a sok murvás futamot követően. Ez egy igazán jellegzetes aszfaltos rali, ahol ezúttal is három különböző helyszínen kell átvágnia magát a mezőnynek. A Mosel-völgyi szűk és buckás szőlőskerti utakon gyakori a kanyarok levágása, ami miatt sok kosz kerülhet a betonra. Ez csökkentheti a tapadást, és trükkössé teheti a versenyautók számára az úton maradást. Az elmúlt években nagy borulások szemtanúi lehettünk, ahol a helyi szőlősgazdák nagy bánatára többször a szőlőtőkék között kötöttek ki a versenyautók.

A rali során a pilóták elérkeznek a nagyon kedvelt Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására lett kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell itt haladni, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. A hírhedt és rettegett Panzerplatte Arena és a maratoni Panzerplatte a maga 41 km hosszával természetesen ezúttal is megrendezésre kerül. A ralit a Dhrontal Power Stage zárja, amelyet a díjátadó ceremónia követ.

A rali
A Német Rali helyszínével kapcsolatban ezúttal is voltak változások. A Bostalseeben rendezett rajtceremóniát követően csütörtökön a St. Wendeler Land teszten sprintel végig a mezőny. A pénteki nap változatlan lesz a tavalyihoz képest, vagyis az akció aznap a Mosel-völgyben zajlik majd. Két trükkös pályaszakasz is bekerült a pénteki repertoárba Wadern-Weiskirchenben. Szombaton egy sor nézőbarát programot terveztek be a szervezők. Délelőtt Saarlandban hajtanak az autók, majd a délután nagy része a kihívásokkal teli Baumholder katonai táborban telik. Ahelyett, hogy a szokásos reggeli és délutáni látogatásokat tenné itt a mezőny, négy gyorsasági követi itt szorosan egymást. Kétszer a 10 km-es Arena Panzerplattén, majd kétszer a maratoni Panzerplatte gyorsaságin hajt át a mezőny. Vasárnap visszatérnek a csapatok a szőlőskerti szervizutakra, ahol a Mosel folyó melletti szakaszokon zárják a nyár utolsó raliját.
A 2019-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 344,04 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1228,23 km.

A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:
Egyéni
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 180 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 158 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 155 pont
4. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
5. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 71 pont
6. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 66 pont
7. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 60 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 58 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 262 pont
2. Toyota Racing WRC 238 pont
3. Citroen WRT 198 pont
4. M-Sport Ford WRT 158 pont