Jelenleg csak 2 gyári csapat és 1 félgyári csapat versenyez a Rali-világbajnokság királykategóriájában, és most radikális szabályváltozásokat jelentettek be, hogy olcsóbbá és így új gyártók számára attraktívabbá tegyék ezt a sportot. Az idei szezont követő 2 évben még az utcai autókon alapuló Rally1-es autókat használják majd, de már kiszedik belőlük a hibrid hajtást, a teljesítménycsökkenést ellensúlyozza a tömegcsökkenés. A környezetvédelmi szempontot úgy valósítják meg, hogy már megújuló forrásból származó klímasemleges benzint használnak a versenyautók. Az igazi változás a 2027-es szezonban lesz, amikor bevezetik majd a mindenki által használatos biztonsági cellát, amelyre a gyártók olyan karosszériát húznak rá, amilyet csak akarnak – jelenleg például a NASCAR versenysorozat működik hasonló rendszerben –, nem lesznek majd kötelező homologizációs szériák, akár tanulmányautó-megjelenést is viselhetnek majd a WRC-versenyautók. A változásoktól azt remélik, hogy a jelenlegi autónként 1 millió eurós szintről 400 000 euróra csökken egy-egy versenyautó költsége. Az elektrifikációról se feledkezik meg az FIA, amint azt a technikai lehetőségek lehetővé teszik, életre hívnak egy akkumulátoros-elektromos autókat felvonultató királykategóriát is, ahol ugyanazokat a biztonsági cellákat használják, mint a benzines autók.