“Nehéz kifejezni, hogy mit is érzek most. A csapat, az autó és én, lépésről lépésre javultunk a szezon kezdete óta. Tegnap első rajtelsőségemet szereztem meg, és ekkor azt mondtam, hogy most már csak az első győzelemre van szükségem. Nagyszerű érzés ennek a beteljesülése. Valójában a verseny menete nem segített nekem: minden alkalommal, ahogy elhúztam, kijött a biztonsági autó és ekkor sokat szenvedtem a sok autó miatt. A Renault tökéletesen ment, a versenystratégia megfelelő volt és a bokszbeállásások fantasztikusan sikerültek” – nyilatkozta a boldog győztes.

Az előző futamokkal ellentétben ez a verseny korántsem volt unalmasnak mondható. Mindössze három pilótának sikerült a győztessel egy körben célba érnie, s a biztonsági autónak kétszer is ki kellett mennie olyan nagy balesetek történtek. Az egyik nagy baleset éppen a világbajnokságban vezető és címvédő világbajnokkal, Michael Schumacherrel esett meg, aki így bosszúsan intett búcsút annak a versenynek, amelyen ő volt a favorit.

A dráma még a rajt előtt kezdődött, amikor is Olivier Panis nem tudott elrajtolni, mivel lefulladt a Toyotája (nem tudott a rajthelyére pontosan beállni). Így öt perccel később rajtolt el a mezőny a 77 körösre rövidült versenyen. A második felvezető kör előtt ismét lefulladt Panis Toyotája, így kénytelen volt kiállni a versenyből. Ezután a rendkívül szépen rajtoló BAR-os Takuma Sato járt szerencsétlenül, hiszen autójának motorja felmondta a szolgálatot a harmadik körben. Igen ám, csak hogy a mögötte haladó autók nem láttak a BAR-Honda motorjának füstjétől, s Giancarlo Fisichella nekirohant David Coulthard lassuló McLarenjébe. Így a Sauber felröpült az égbe, s az oldalán landolt a fal mellett. Bár súlyos volt a baleset, mégsem sérült meg senki. David Coulthard kénytelen volt feladni a futamot, miközben Kimi Räikkönen féltávnál autója hidraulikai meghibásodása miatt állt ki.

Alonso a második helyezést vesztette el akkor, amikor hatalmas balesetet szenvedett az alagútban, s ez volt az az eset, amikor ismét ki kellett hívni a biztonsági autót. A spanyol pilóta le akarta körözni Ralf Schumachert, de nem tudni, hogy vajon Schumacher rákényszerítette a renault-s pilótát arra, hogy kívülről előzzön, vagy Alonso egyszerűen elvesztette a türelmét a lekörözés közben. A vége az lett, hogy egy szépreményű helyet vesztett el egy olyan fontos versenyen, mint a monacói. Így a Renault felemás napot tudhat magáénak, hiszen bár a győzelem az övé, akár kettős győzelem is lehetett volna belőle. Flavio Briatore várhatóan nem dicsérte meg spanyol üdvöskéjét a verseny után.

A második biztonsági autó pecsételte meg Michael Schumacher versenyének sorsát, hiszen az élen vezető Jarno Trulli bement a bokszba, s a ferraris bajnok lelassult a biztonsági autó mögött, amikor a lekörözött Juan-Pablo Montoya megpróbálta elkerülni a vele való ütközést, s ekkor Schumachert nekikényszerítette a falnak.

A Williamsnek nem sikerült olyan jól a futam, mint tavaly. Juan-Pablo Montoya szerencsésen túlélte az incidenst és a negyedik helyre hozta be autóját. Csapattársa, már a versenyt sem kezdte túl jól, hiszen 10 hellyel hátrébbról, a 12. helyről rajtolhatott csak el, mivel csapata motort cserélt az autójában. Ralf Schumacher egy nagyon nehéz és bajoktól sem mentes versenyen csak a tizedik helyre hozta be autóját annak köszönhetően, hogy a sebességváltója néhány körrel a verseny vége előtt elkezdett rendetlenkedni.

A Monaco Nagydíj végeredménye:

1. Jarno Trulli Renault 1’45″46.601 2. Jenson Button BAR-Honda + 0’00″497 3. Rubens Barrichello Ferrari + 1’15″766 4. Juan-Pablo Montoya Williams-BMW + 1 kör 5. Felipe Massa Sauber-Petronas + 1 kör 6. Cristiano da Matta Toyota + 1 kör 7. Nick Heidfeld Jordan-Ford + 2 kör 8. Olivier Panis Toyota + 3 kör 9. Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworth + 6 kör 10. Ralf Schumacher Williams-BMW + 8 kör 11. Michael Schumacher Ferrari + 32 kör 12. Fernando Alonso Renault + 36 kör 13. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes + 50 kör 14. Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth + 62 kör 15. Giorgio Pantano Jordan-Ford + 65 kör 16. Mark Webber Jaguar-Cosworth + 66 kör 17. Takuma Sato BAR-Honda + 75 kör 18. David Coulthard McLaren-Mercedes + 75 kör 19. Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas + 75 kör 20. Christian Klien Jaguar-Cosworth + 78 kör Világbajnokság állása Pilóták: 1. Michael Schumacher 50 pont 2. Rubens Barrichello 38 pont 3. Jenson Button 32 pont 4. Jarno Trulli 31 pont 5. Juan-Pablo Montoya 23 pont 6. Fernando Alonso 21 pont 7. Ralf Schumacher 12 pont 8. Takuma Sato 8 pont 9. Felipe Massa 5 pont 10. David Coulthard 4 pont Konstruktőrök: 1. Ferrari 88 pont 2. Renault 52 pont 3. BAR-Honda 40 pont 4. Williams-BMW 35 pont 5. Sauber 7 pont 6. McLaren-Mercedes 5 pont 7. Toyota 4 pont 8. Jordan 2 pont 9. Jaguar 1 pont

“Jól sikerült a verseny számomra, hiszen a kilencedik helyről rajtolva nem is remélhettem, hogy a negyedik leszek. Az autó elég jól ment, de éppúgy, mint tegnap, nem voltunk elég gyorsak. Ami a Michaellel való összeütközést illeti, Michael nagyon nagyot fékezett, mikor melegítette a fékjeit, és ekkor a pálya jobb felére húzódtam, hogy elkerüljem őt, de a távolság köztünk csökkent és így összeütköztünk.” – nyilatkozta a Williams kolumbiai sztárja.

Ezután a csapatoknak nem sok idejük marad a pihenésre, hiszen egy hét múlva következik az Európa Nagydíj a Nürburgringen.