A versenygyőzelemért nem csak a mclarenes pilóták között folyt a harc, bár mind Juan-Pablo Montoya, mind Räikkönen mindent beleadott és mindketten vezettek is a versenyben, de egy sor pilóta próbálta magát felverekedni a legelőkelőbb pozícióba a 44 körös futamon. Már a verseny kezdete is a Spa-Francorchamps-i hagyományoknak megfelelően zajlott, hiszen a reggeli esőzések vizes pályát hagytak maguk után. Az utolsó tíz körig nedves is maradt az aszfaltcsík, de ez nem állított meg senkit abban, hogy száraz abroncsokkal kísérletezzen a futam alatt.

Kimi Räikkönen nem kapta ezüsttálcán a vezető helyet Montoyától. A kolumbiai nagyon elhúzott a rajt után, s a finn beszorult mögé. A bokszbeállások második köre után tudott csak Räikkönen a tiszta pályán egy sor villámgyors kört tenni és így megelőzni az első rajtkockából rajtoló csapattársát. Montoya ezután jó úton haladt afelé, hogy begyűjtse az ezüstérmes helyet, de a verseny vége felé a szülinapos Antonio Pizzoniával összeütközött és mindketten kiestek. Montoya úgy járt, ahogy Michael Schumacher korábban a versenyben. Schumacher Ferrarijába hátulról belement Takuma Sato, Montoya McLarenjébe pedig Pizzonia csapódott bele. Az egyéni ponttábla harmadik helyéért küzdő két pilóta két pilótatársa kezdőnek is beleillő tettének lett áldozata.

Montoya kiesésével Alonso Törökország után másodszor ismét könnyen szerezte meg az ezüstérmes helyet. Alonso így most 25 pontos előnnyel vezet a világbajnokságban úgy, hogy még maximálisan 30 pont szerezhető meg az utolsó három nagydíjon.

“Nehéz verseny volt ez a mai mindenki számára, és nagyon trükkösek voltak az időjárási körülmények is. Tudtuk azonban, hogy versenyképes az autónk és nem kell kockáztatnunk. Néha a versenyek hoznak meglepetéseket, így elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, hiszen erre volt pont szükségem. Az autó hátulja a gyors kanyarokban sokszor kiment, így a pálya gyors részein igazán nehéz volt támadásba lendülnöm. Ezért még az elején egy kicsit visszafogtam a tempót és biztosítottam magamnak egy csomó értékes pontot. Nem hibáztam, így a harmadik hely tökéletes lett volna számomra, de mikor láttam Montoya balesetét, gondoltam, a második hely még jobb. És igazán szép a McLarentől, hogy ismét segített.”

Alonso csapattársa, a motorcsere miatt 10 hellyel hátrébbról rajtoló Giancarlo Fisichella a rajt után nagyon szépen haladt előre a mezőnyben, mígnem a 11. körben elvesztette uralmát az autója felett a híres Eau Rouge kanyarban és megpördülve nekicsapódott a pálya szélének. Az autója darabokban volt, így a biztonsági autót ki kellett küldeni a pályára.

A Toyota ezen a belga futamon eltaktikázta magát. Elszúrta mindkét pilótája kitűnő helyét azzal, hogy túl korán hívta be őket arra, hogy szárazra cserélje átmeneti gumijaikat. A nagyon szépen kezdő Jarno Trulli egy hétvége munkáját dobta kukába, mikor nekicsapódva a falnak kiesett a versenyből, bár száraz gumijai miatt így is hamar búcsút mondhatott a harmadik helyezésének. Ralf Schumacher már Montoyát “cserkészte be”, mikor versenyét a száraz abroncsok tönkretették. A német pilóta így csak a hetedik helyezett lett Villeneuve mögött. Mark Webberé (Williams) lettek a negyedik hellyel járó pontok, őt pedig Rubens Barrichello követte az ötödik helyen.

Jacques Villeneuve elégedett lehet, hiszen a pontszerző hatodik helyre kormányozta célba Sauberjét. Az utolsó pont Tiago Monteiróé és a Jordané lett.

A Belga Nagydíj végeredménye

1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:30:01.295 óra 2. Alonso (spanyol, Renault) 28.394 mp hátrány 3. Button (brit, BAR-Honda) 32.077 mp h. 4. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:09.167 perc h. 5. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:18.136 p h. 6. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1:27.435 p h. 7. R. Schumacher (német, Toyota) 1:27.574 p h. 8. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 1 kör hátrány 9. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) 1 kör h. 10. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1 kör h. 11. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 1 kör h. 12. Albers (holland, Minardi-Cosworth) 2 kör h. 13. Doornbos (holland, Minardi-Cosworth) 3 kör h. 14. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 4 kör h.* 15. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 5 kör h.* * ténylegesen nem ért célba, de teljesítette a 90 százalékos “küszöböt” Kiesett: Trulli (olasz, Toyota) Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) M. Schumacher (német, Ferrari) Szato (japán, BAR-Honda) Fisichella (olasz, Renault) Leggyorsabb kör: R. Schumacher 1:51.453 (43. kör) Következik: Brazil Nagydíj, szeptember 25., Interlagos

A Formula-1-es mezőny ezután átköltözik a tengerentúlra, hiszen két hét múlva (2005. szeptember 25.) a Brazil Nagydíj következik, amely ezúttal nem a szezonzáró futam lesz. Figyelem, Fernando Alonsót lehet éppen ebben a távoli országban koronázzák világbajnokká!