Már 1916 óta indulnak Ford-típusok a Pikes Peak-i Hegyi felfutón, a 2023-as versenyen pedig abszolút rekordot akar dönteni a detroiti gyártó, amihez a 2000 lóerős rendszerteljesítményű Transit SuperVan 4-es versenyautót használják. Sofőrnek azt a Romain Dumas-t szerződtették, aki tavaly egy villanymotoros VW ID.5 GTX versenyautóval először ért célba 8 percnél hamarabb az eddigi 100 verseny során – viszonyításként az 1916-os versenyen egy Ford Model T 28 perc és 3 másodperc alatt futott végig.

A 2000 lóerős rendszerteljesítményű villanymotoros versenyautó ideális a nagy tengerszint feletti magasságban zajló versenyhez, hiszen nem csökken a teljesítménye a ritkább levegőben sem, a különösen nagy teljesítményleadású 50 kWh kapacitású akkumulátora egy padlógázas versenytávra (19,99 km) elegendő.