„Mindig örülök, ha győzök és a Monte-Carlo Rali az egyik legizgalmasabb ralik egyike. Az idei igencsak nehéz volt. A körülmények extrémek voltak a szokásoshoz képest és a győzelem nem jött könnyen.” – szögezte le Loeb, aki az elmúlt évek egyik legnehezebb havas-jeges Monte-Carlo Raliján győzedelmeskedett.

Egyedül Sebastien Ogier személye újdonság az első között, de a Volkswagentől a rajongók és hozzáértők sokat vártak és a jelek szerint ezek a várakozások teljesültek is. Ráadásul Ogier nem bánta a második helyezést, hiszen mivel Loeb nem jelent veszélyt a világbajnoki címre, így ez a második helyezés olyan számára, mint egy győzelem.

Dani Sordo tavaly a Minivel második lett ezen az illusztris ralin, s most is felfért a dobogóra. A szintén gyári Citroennel száguldó Mikko Hirvonen ezúttal is lemaradt a dobogóról, s megismételte tavalyi negyedik helyét Monacóban.

Az idén mindössze négy ralin rajthoz álló Sebastien Loeb szinte végig uralma alatt tartotta a versenyt, pedig nagyon alattomos időjárási körülmények között kellett a mezőnynek teljesítenie. A Monaco feletti hegyekben az utolsó éjszaka drámai történéseknek lehettek a jelenlévők szemtanúi. Az első hét között menetelő Jevgenyij Novikov, Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen a borzalmas időjárási és útviszonyoknak köszönhetően összetörték autóikat és kiestek a mitikus Col de Turini szakaszon. Ezután a szervezők törölték az utolsó szakaszokat.

Az IRC-ből (Interkontinentális Ralibajnokság) a pályát jól ismerő Bryan Bouffier ötödik lett, pedig több percet is vesztett pénteken. A Qatar M-Sport számára nem sikerült túl jól ez a rali. Négy autójából mindössze egy, a Mads Östberg vezette Ford ért célba pontszerző, hatodik helyen. A csapat Fordjai száguldottak a rali elején, de a végén jött a katasztrófa. Bár Thierry Neuville már az első nap kiesett a negyedik helyről, Novikov és Hanninen szépen versenyeztek, de az utolsó nap ők is összetörték autóikat.

Sokan kiestek az élmenők közül, így lehetett az, hogy kevésbé ismert nevek is bekerültek az első tízbe. Így Sepp Wiegand – az új WRC2 kategória győztese -, Olivier Burri és Michal Kosciuszko.

2013-as Monte-Carlo Rali eredménye

1. Sebastien Loeb Citroën DS3 5:18:57,2 2. Sebastien Ogier Volkswagen Polo 5:20:37,1 3. Dani Sordo Citroën DS3 5:22:46,2 4. Mikko Hirvonen Citroën DS3 5:24:23,5 5. Bryan Bouffier Citroën DS3 5:27:10,3 6. Mads Östberg Ford Fiesta RS 5:31:00,9 7. Martin Prokop Ford Fiesta RS 5:42:24,5 8. Sepp Wiegand Skoda Fabia S2000 5:48:31,7 9. Olivier Burri Peugeot 207 S2000 5:54:35,4 10. Michal Kosciuszko Mini Cooper WRC 5:55:25,2

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2013. február 8-10. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin a skandináv pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak és már nagyon régen megtanulták, hogyan is kell ezeken az utakon autót vezetni. Tavaly ennek ellenére Sebastien Loeb szerezte meg a győzelmet Svédországban, s a francia pilóta ezen a futamon is rajthoz áll majd februárban.

A világbajnokság eredménye a Monte-Carlo Rali után:

Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroën WRT 25 pont 2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 18 pont 3. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 15 pont 4. Mikko Hirvonen Citroën WRT 12 pont 5. Bryan Bouffier Bryan Bouffier Team 10 pont 6. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 8 pont 7. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 6 pont 8. Sepp Wiegand Skoda Auto Deutschland 4 pont 9. Olivier Burri Olivier Burri Team 2 pont 10. Michal Kosciuszko Lotos WRC Team 1 pont Gyártók 1. Citroën WRT 37 pont 2. Volkswagen Motorsport 18 pont 3. Abu Dhabi Citroen WRT 15 pont 4. Qatar M-Sport WRT 10 pont 5. Lotos WRC Team 8 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért