Sebastien Loeb nagyon örült vasárnapi sikerének, hiszen a pénteki esős murvás gyorsaságikon elég erőtlenül ment az autója. A második aszfaltos napon tört végül az élre a francia klasszis pilóta és ott is maradt a rali végéig. „Az biztos, hogy nagyon meg akartam nyerni ezt a ralit. Nagyon szenvedtünk a rajtnál, mert nagyon trükkös volt az első nap. Az aszfalton át tudtam venni a vezetést, de a mai (utolsó) nap nem volt könnyű. Furcsa abroncsválasztásaink voltak és Jari-Matti nagyon keményen nyomta és egyre közelebb került hozzánk.” – szögezte le a kilencszeres világbajnok.

Jari-Matti Latvala is szeretett volna győzelemmel búcsúzni csapatától, de végül a második helyre futotta erejéből. A Power Stage győzelemmel és a második hellyel begyűjtött pontokkal tudott végül az egyéni ponttábla harmadik helyére ugrani a finn pilóta. Ezzel Mads Östberget előzte ki, aki egyébként az első nap után vezette a ralit, majd a második nap visszaesett mivel gondjai voltak az autója beállításával és még ki is pördült.

Az utolsó napon messze nem ideális abroncsválasztásai voltak Loebnek és csapatának, miközben Latvala a kemény gumikon kétszer is a leggyorsabb időt futotta és már nagyon közel került Loebhöz. „Jó lenne még egy gyorsaságit végigvezetni, mert olyan jót harcoltam Loebbel.” – nyilatkozta Latvala, aki jövőre már a Volkswagen Motorsportot erősíti majd.

Ismét a Ford privát indulója, a szupertehetséges Mads Östberg lett a legjobb nem gyári pilóta. A negyedik helyre kormányozta célba autóját a Minivel versenyző Jarkko Nikara előtt. Craig Breen pályafutása legjobb eredményét érte el a hatodik helyével, s ráadásként a Super 2000-es világbajnoki korona is az övé. Az ír pilótát Chris Atkinson, őt pedig a Protonnal versenyző Per-Gunnar Andersson követi a hetedik és nyolcadik helyen. A helyi hős Sordo foghatja a fejét hazai ralija után, hiszen amennyire nem ment jól neki a verseny az elején, annyira belejött a végére. Hat gyorsasági szakaszt is megnyert (ebből négyet vasárnap), de végül csak a kilencedik lett. Az utolsó pontszerző hely Jevgenyij Novikové lett, aki Petter Solberg elől happolta el az utolsó világbajnoki pontot.

2012-es Katalán Rali eredménye

1. Sebastien Loeb Citroën DS3 4:14:29,1 2. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS 4:14:36,1 3. Mikko Hirvonen Citroën DS3 4:16:15,9 4. Mads Östberg Ford Fiesta RS 4:16:25,5 5. Jarkko Nikara Mini Cooper WRC 4:30:37,0 6. Craig Breen Ford Fiesta S2000 4:32:39,5 7. Chris Atkinson Mini Cooper WRC 4:33:43,8 8. Per-Gunnar Andersson Proton Satria S2000 4:34:45,2 9. Dani Sordo Mini Cooper WRC 4:40:09,7 10. Jevgenyij Novikov Ford Fiesta RS 4:40:15,7

Ezzel véget ért a 2012-es Rali Világbajnokság és egy újabb szakasz zárult le a történelemkönyvek ralis fejezetében. A Ford és a Mini kiszáll, míg a Hyundai és Volkswagen beszáll a Rali Világbajnokságba 2013-tól. Sebastien Loeb jövőre csak bizonyos ralikon áll majd rajthoz, de a nagy presztízsű szezonnyitó ralit, a Monte-Carlo Ralit ő sem hagyja ki. A ralirajongóknak addig azonban még sokat kell várniuk, hiszen majd csak 2013. január 15.-én morajlanak fel ismét az autók Monaco utcáin.

A világbajnokság végeredménye:

Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroën WRT 270 pont 2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 213 pont 3. Jari-Matti Latvala Ford WRT 154 pont 4. Mads Östberg Adapta WRT 149 pont 5. Petter Solberg Ford WRT 124 pont 6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 88 pont 7. Thierry Neuville Citroën Junior WRT 53 pont 8. Ott Tanak M-Sport Ford WRT 52 pont 9. Martin Prokop Czech Ford Rally Team 46 pont 10. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 41 pont Gyártók 1. Citroën WRT 453 pont 2. Ford WRT 309 pont 3. M-Sport Ford WRT 170 pont 4. Adapta WRT 83 pont 5. Citroën Junior WRT 72 pont 6. Qatar WRT 71 pont 7. Brazil WRT 28 pont 8. Mini WRC Team 26 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!