A Nissan már korábban bejelentette, hogy az idén elektromos meghajtású szivarral indul Le Mans-ban, a 24 órás versenyen, majd nem sokkal később azt is közölték, hogy azért lesz egy benzinmotor által hajtott generátor is fedélzeten. Most pedig az a hír valójában, hogy hibrid lesz az autó. De micsoda hibrid, itt vannak az első információk a belső égésű motorról, amely nyugodtan nevezhető forradalminak.

A tömeg/teljesítmény aránya jobb a Formula-1-ben az idei évtől kezdve használt 1,6 literes, négyhengeres turbómotoroknál. A számok nyelvére lefordítva a Nissan 1,5 literes DIG-T R háromhengeres turbójának a tömege 40 kg, csúcsteljesítménye pedig 400 LE! Azaz minden egyes kilogrammja 10 lóerőt termel.

De nem csak könnyű a japán alkotás, kicsi is: egy 500x400x200 m-es hasábban elfér a blokk, ami a repülőgépekre felengedett kézipoggyász méretének felel meg. Nem csoda, hogy egy ember is képes a kezében tartani a 400 lóerőt. A percenként legfeljebb 7500-as fordulatszámon pörgő erőforrás maximális nyomatéka 380 Nm, és ugyanazon az ötfokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, mint az elektromotor. Ezek után már csak az  kérdés maradt megválaszolatlanul, hogy ha korábban csináltak már 2,0 literes turbómotorral és 3,5 literes V6-ossal hajtott Micrát is, vajon az új háromhengerest is beleépítik a városi autójukba a mérnökök? Lassan itt az ideje méltó utódot találni a Juke R-nek…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!