Az európai DTM és a japán SuperGT bajnokságban eddig egyforma karosszériavázakat, de eltérő motorokat használtak, mifelénk 4,0 literes V8-ast használnak a korlátozások miatt nagyjából 500 lóerős teljesítménnyel, míg a Távol-Keleten 2,0 literes turbómotorokat alkalmaztak. A 2019-es szezontól kezdve a DTM is utóbbi formulára tér át, miközben a karosszériaváz marad.

A BMW esetén rögtön a külső borítást, az utcai autóra emlékeztető hájat is lecserélik, hiszen az új DTM bajnokság rajtjára várhatóan már bemutatják az új 4-es sorozatot, de az új technikát már most, a jelenlegi karosszériában is tesztelték Bruno Spenglerrel a volánnál. A versenyző szerint a mintegy 600 lóerős motorokkal gyorsabbak lesznek az autók az egyenesekben, de a fokozott hátsó gumikopásra oda kell majd figyelni.