Sokáig úgy tűnt, hogy Sebastien Ogier idei harmadik raligyőzelmét gyűjti be Argentínában, de végül nem neki állt a zászló. Ogier balesetet szenvedett, amiből Sebastien Loeb és az utána következő Mikko Hirvonen is profitált. Loeb pénteki büntetése után felverekedte magát a dobogó legfelső fokára, így zsinórban immáron hatodszorra viheti haza a győztes trófeát Argentínából. Mikko Hirvonené a második hely, Ogier pedig kénytelen beérni a bronzérmes helyezéssel.

Sebastien Ogier vasárnap reggeli kényelmes vezetését követően végigbicegett az utolsó gyorsasági szakaszokon, így az őt szorosan követő Loeb és Hirvonen gyorsan behozta hátrányát és letolták a francia pilótát a harmadik helyre. „Nem éreztem, hogy képes leszek a rali végén harcolni a győzelemért, de végül is nagyon örülök annak, ahogy a dolgok történtek. Fontos volt, hogy továbbra is én vezessek az egyéni ponttáblán és ne veszítsek pontokat.” – szögezte le a hétszeres világbajnok Loeb.

Egyértelmű a Citroen dominancia a raliban Egyértelmű a Citroen dominancia a raliban

Sebastien Ogier szerencsétlenül járt a 17. gyorsasági szakaszon. Túl korán akart bevenni egy kanyart és felborult Citroenjével. Így két szakasszal a verseny vége előtt elvesztette autója szervókormányzását, ami igencsak megnehezítette a ralin való helytállását: „Próbáltam menteni a menthetőt, de lehetetlenség volt ezután vezetni az autót. Elég szerencsétlen helyzet volt az biztos.”

Peter Solberg a negyedik lett Argentínában Peter Solberg a negyedik lett Argentínában

Petter Solberg kényelmes előnyt élvezett Loeb és Hirvonen előtt, de aztán neki is szervókormányzási problémái voltak, így végül kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. A norvég versenyző azért vigasztalódhat a televízióban is közvetített power stage-en megszerzett győzelemmel és az azért járó extra pontokkal.

Ogier balesete miatt veszítette el a győzelmet Ogier balesete miatt veszítette el a győzelmet

Az ötödik helyezés Mads Östbergé, akit a helyi sztárpilóta, Federico Villagra követ a hatodik helyen a Munchi csapat Fordjával. Östberg csapattársa, a fiatal Matthew Wilson sokáig közel haladt a norvéghoz, de hol egy defekttel, hol pedig autójának motorjával gyűlt meg a baja. Végül a nyolcadik helyen futott be.

Hatodjára nyerte meg az Argentin ralit Sebastien Loeb Hatodjára nyerte meg az Argentin ralit Sebastien Loeb

Hirvonen csapattársáé, Jari-Matti Latvaláé a hetedik helyezés, pedig a rali első két napján ő volt a reflektorfényben. Szombat délután azonban a Ford felfüggesztésének egy darabja letörött, s ez megpecsételte a finn versenyző további sorsát. Az ismert versenyzők után két ismeretlenebb pilótáé, Hayden Paddoné és Patrik Flodiné a két utolsó pontszerző hely.

2011-es Argentin Rali végeredménye:

1. S Loeb Citroën DS3 4:03:56,9 2. M Hirvonen Ford Fiesta RS 4:03:59,3 3. S Ogier Citroën DS3 4:04:04,2 4. P Solberg Citroën DS3 4:04:29,5 5. M Östberg Ford Fiesta RS 4:09:13,7 6. F Villagra Ford Fiesta RS 4:10:45,4 7. J-M Latvala Ford Fiesta RS 4:15:31,4 8. M Wilson Ford Fiesta RS 4:17:29,6 9. H Paddon Subaru Impreza 4:29:40,7 10. P Flodin Subaru Impreza 4:37:31,1

A következő világbajnoki ralira ismételten három hetet kell várnunk, hiszen 2011. június 17-19. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkező versenye. Az Argentin Ralihoz hasonlóan 2010-ben nem került be a versenynaptárba ez a verseny sem. 2009-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a futamot a Forddal, de a Citroen idei formáját látva, ezúttal inkább a francia csapat egyik pilótája várható az élre.

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:

Pilóták 1. S Loeb 126 pont 2. M Hirvonen 113 pont 3. S Ogier 96 pont 4. J-M Latvala 74 pont 5. P Solberg 61 pont 6. M Östberg 48 pont 7. M Wilson 28 pont 8. F Villagra 20 pont 9. K Räikkönen 18 pont 10. H Solberg 10 pont Konstruktőrök 1. Citroën 207 pont 2. Ford 174 pont 3. M-Sport Stobart 75 pont 4. Petter Solberg WRT 49 pont 5. Munchis Ford WRT 32 pont 6. Ice 1 Racing 26 pont 7. Team Abu Dhabi 19 pont 8. FERM WRT 10 pont 9. Monster WRT 8 pont 10. Brazil WRT 1 pont