Volt minden a szabadedzésen, mint a búcsúban! Félig vizes pálya, áramszünet, száraz pálya, folyton változó körülmények – csupa olyasmi, ami a pilóták rémálmaiban jön elő, főleg egy olyan pályán, ahol mindannyian most mennek először jelenlegi versenysorozatukban, a GP3-ban. Kiss Pál Tamás, az Atech CRS GP magyar versenyzője a lehetőségekhez képest mindenesetre igen biztató teljesítményt nyújtott, hiszen történhetett bármi körülötte a pályán és változhattak bárhogy a körülmények, egy dolog állandó volt: Kiss Pál Tamás szinte végig a top10-ben szerepelt. Az utolsó negyedórában a 2. és a 10. hely között ingázott a neve az eredménylistán, és a fokozatosan felszáradó pályán gyakorlatilag csak az döntötte el, hogy hol végez, hogy a pálya mely pontján éri a kockás zászló.

A hockenheimi GP3-as hétvége szombati időmérő edzésén sajnos beigazolódott Kis Pál Tamás sejtése, hogy a beállítások nem tökéletesek. Kísérleteztek, de rossz irányba mentek el, így végül a 17. hellyel kellett beérnie a kvalifikáción. A szombati első futamon folytatódott a káosz, a rajt előtt leszakadt az ég, a safety car mögül rajtolt a mezőny, a 2. kör végén megszakították a versenyt, majd a még vizes pályán újraindították azt. Kiss Pál Tamást semmi nem zökkente ki, és bejött a 7. helyen.

A felhőszakadás eléggé összekuszálta a szálakat, két részre osztotta a mezőnyt: voltak, akik a slick és voltak, akik az esőgumik mellett döntöttek. Tamás az utóbbi csoportba tartozott, és döntése helyesnek bizonyult. A 18 körösre tervezett futam a biztonsági autó mögül rajtolt el a szakadó esőben, és a 15. helyről induló magyar tehetség az első kör végén egészen a 9. helyre jött fel azáltal, hogy akik korábban a slick gumik mellett döntöttek, azok most kénytelenek voltak a bokszba hajtani az esőgumikért. A 2. kör végén aztán a szakadó eső miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt és új rajtot írtak 17 óra 40 percre. Az újraindítást követően még hosszú körökön át a safety car mögött haladt a mezőny, de Tamás így is javított még két helyet, miután két riválisát megbüntették, amiért a rajt előtt a megengedett szervizelési időn túl cseréltek kereket. Az OXXO Energy Drink által támogatott pilóta így feljött a 7. helyre, majd amikor végre versenyre is sor került és a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, akkor is az úton tartotta autóját, ami sokaknak nem is sikerült.

“Őrültek háza volt ez a futam!” – kezdte értékelését a 7. helyen végzett pilóta. “Mi totál száraz pályás beállítással mentünk esőgumin, és ilyen körülmények között tényleg már az is kihívás volt, hogy az ember teljesítsen egy kört anélkül, hogy elszállna. Jó volt nagyon, bár még jobb lett volna, ha a rajt előtt van elég időnk átállítani esőre az autót, mert akkor még 2-3 pozíciót nyerhettem volna, de hát ne legyünk telhetetlenek.” Tamás később egy riválisa büntetése miatt még egy helyet javított, így 6. helyének köszönhetően nyolc bajnoki ponttal gazdagodott, és a fordított rajtrácsos második futamot végül a 3. helyről kezdhette meg.

Tamás kiválóan kapta el a rajtot, és a bajnoki éllovas, a versenyt végül megnyerő Mitch Evans csak úgy tudta maga mögött tartani őt, hogy kis híján felpréselte a falra. A magyar pilótát ezt követően az egyik egyenesben Conor Daly egyértelmű sebességfölényének köszönhetően meg tudta előzni. Ezután következett az első biztonsági autós periódus, majd újabb másfél kör verseny után a második, ami már egészen a leintésig tartott, így Tamás a 4. helyen fejezte be a különös futamot. Ezzel újabb nyolc bajnoki pontot szerzett, vagyis összességében 16 egységgel távozik a helyszínről, kettő híján annyival, mint Monacóból. Nem rossz egy ilyen kaotikus hétvégén!

A 2012-es GP3 szezon következÕ fordulóját jövÕ hétvégén rendezik a Hungaroringen. Kiss Pál Tamás szeretettel vár mindenkit hazai versenyén.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!