A rali-világbajnokság mind a 14, 2016-os futamán három autóval áll majd rajthoz a Hyundai Motorsport, és december 9-én a csapatok közül elsőként leleplezték az új versenygépet, amelynél legalábbis megjelenését tekintve generációváltás történt.

Immár az ötajtós i20-as aktuális vonásait viseli magán a WRC változat, persze alaposan kiszélesítették a kerékjáratokat, és az 1,6 literes benzines turbómotorról és az összkerékhajtásról is csak álmodozhatnak a közúti változat sofőrjei. A fejlesztést már 2015 elején elkezdték az új generációs karosszériával, máig mintegy 8000 kilométert tesztelték a konstrukciót, amelynek éles bevetésére a januári Monte Carlo Ralin kerül majd sor.

Jövőre egyébként nem a második helyért, hanem a győzelemért kívánnak csatázni a Hyundai Motorsport versenyzői, akik közül Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville a sofőrök, Nicolas Gilsoul, John Kennard és Marc Marti a navigátorok. Azért nem lehet párosokat írni, mert a sajtóanyag szerint versenytől függően döntik majd, melyik pilótának melyik navigátor olvassa majd az itinert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!