A japán futam nem csak a fogadtatásában volt a koreai ellentéte, hanem az izgalmi fokában is. A koreai feledhető futam után már a rajttól kezdve izgalmas és fordulatos versenyben volt részünk Szuzukában. A rajt során ugyanis Romain Grosjean egy zseniális húzással a negyedik helyről az élen termett és ott is maradt egy ideig. A rajtelső Webbernek, Vettelnek (!) és Hamiltonnak viszont rosszul sikerült a rajtja. Sebastian Vettel, a második rajtkockából indulva sok helyet visszaesett, ráadásul nekicsapta autóját Hamilton jobb első kerekének, amely így defektet kapott és megsérült autójának a padlólemeze, így a brit kiesett a versenyből.

Már a verseny elején tudható volt, hogy a japán pálya eszi majd a gumikat, így a Pirelli két-három bokszbeállásos stratégiát jósolt a futamra. Vettel győzelmét annak köszönheti, hogy mesterien vigyázott autója abroncsaira. Sokáig kint tudott maradni a pályán az első bokszbeállása előtt, majd nagyon hosszan kint maradt a második kerékcsere előtt is, így Grosjean elé tudott kerülni alig 15 körrel a verseny leintése előtt. Webber kénytelen volt eggyel több bokszbeállást beiktatni, így a verseny Vettel javára végérvényesen eldőlt. Utólag kiderült, Mark Webber már a verseny során sem értette, hogy neki miért háromszor kell kimennie a bokszba, szemben Vettel két bokszbeállásos stratégiájával. Nem kérdéses, hogy ki volt a fontosabb a Red Bull számára…

Romain Grosjean kockáztatott, s kint maradt az utolsó 24 körre, hogy megpróbálja megtartani a második helyét Webber előtt. Ez a taktika majdnem be is jött a Lotus pilótájának, de a Red Bull ausztrálja végül az utolsó előtti körben mégis ki tudta előzni a jobb állapotú gumikon. Fernando Alonso negyedik helyezésével bebiztosította matematikai esélyét a világbajnoki címre, de lássuk be erre igen csekély az esélye. Érdemes szót ejteni a két sauberes pilóta teljesítményéről. Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez ugyanis a hatodik és hetedik pontszerző helyekkel nagyon értékes pontokat hoztak a csapat konyhájára. A mexikói pilóta ráadásul első pontjait szerezte első évében a Forma-1-ben.

A nap győztese kétségkívül Sebastian Vettel, hiszen bár még nem szerezte meg a világbajnoki címet, mégis immáron 90 pontra növelte előnyét Fernando Alonsóhoz képest, így várhatóan két hét múlva Indiában a fejére illesztheti képzeletbeli koronáját.

2013-as Japán Forma-1-es Nagydíj eredménye:

1. Sebastian Vettel Red Bull 1:26:49.301 2. Mark Webber Red Bull + 7.129 3. Romain Grosjean Lotus + 9.910 4. Fernando Alonso Ferrari + 45.605 5. Kimi Raikkönen Lotus + 47.325 6. Nico Hülkenberg Sauber + 51.615 7. Esteban Gutierrez Sauber + 1:11.630 8. Nico Rosberg Mercedes + 1:12.023 9. Jenson Button McLaren + 1:20.821 10. Felipe Massa Ferrari + 1:29.263 11. Paul di Resta Force India + 1:38.572 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso + 1 kör 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso + 1 kör 14. Adrian Sutil Force India + 1 kör 15. Sergio Perez McLaren + 1 kör 16. Pastor Maldonado Williams + 1 kör 17. Valtteri Bottas Williams + 1 kör 18. Charles Pic Caterham + 1 kör 19. Max Chilton Marussia + 1 kör 20. Lewis Hamilton Mercedes Nem ért célba 21. Giedo van der Garde Caterham Nem ért célba 22. Jules Bianchi Marussia Nem ért célba

A mezőny két hét múlva (2013. október 27.) egy újabb ázsiai helyszínre érkezik, ezúttal Indiába. A harmadik Indiai Nagydíjat Sebastian Vettel teheti emlékezetessé azzal, hogy győz és negyedszerre is világbajnok lesz belőle.

A világbajnokság eredménye a Japán Nagydíj után

Pilóták: 1. Sebastian Vettel 297 pont 2. Fernando Alonso 207 pont 3. Kimi Raikkönen 177 pont 4. Lewis Hamilton 161 pont 5. Mark Webber 148 pont 6. Nico Rosberg 126 pont 7. Felipe Massa 90 pont 8. Romain Grosjean 87 pont 9. Jenson Button 60 pont 10. Nico Hülkenberg 39 pont Konstruktőrök: 1. Red Bull 445 pont 2. Ferrari 297 pont 3. Mercedes 287 pont 4. Lotus 264 pont 5. McLaren 83 pont 6. Force India 62 pont 7. Sauber 45 pont 8. Toro Rosso 31 pont 9. Williams 1 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!