A Red Bull tavaly nagy durranással érkezett meg Spielbergbe, hiszen Daniel Ricciardo egy Kanadai Nagydíj-győzelemma a zsebében landolt Ausztriában. Idén viszont sem a Red Bull pilóták, sem a fiókcsapat Toro Rosso pilótái nem tudtak a középmezőnynél előrébb végezni Montrealban. Danyiil Kvjat lett a legjobb a kvartettből a maga kilencedik helyezésével. A Mercedesnek a Red Bullal ellentétben nagyon jól sikerült a kanadai futam. Kettős győzelme után nem is lehetne elégedettebb a német csapat. A Ferrarinak ezzel ellentétben az észak-amerikai pályán nem sikerült dobogós helyezést elérnie, idén először. A maranellói csapat ezért úgy döntött, hogy agresszív versenystratégiára vált Ausztriában, hogy a Mercedes méltó ellenfele legyen. A célja az, hogy maximalizálja a Pirelli abroncsok tartósságát, ugyanis, ha hosszabb időt tudnak autói a pályán tölteni két bokszbeállás között, akkor azzal nagyobb nyomás alá helyezhetik a Mercedest.

Fernando Alonso továbbra is indulhatna a mezőny legderűlátóbb pilótája címért. A spanyol hét futam után is pont nélkül áll az egyéni ponttáblán, s a legutóbbi három versenyt fel kellett adnia. Ennek ellenére nyugodtan áll a helyzethez: „Nehéz lesz, igen, kétségkívül. A Red Bull három futamot nyert tavaly és a téli tesztelése is pocsékul sikerült. Mégis gyorsan erőre kapott, így optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy magasabb szintre léphetünk idén. Nem tudom, hogy az egy dobogós hely lesz-e vagy sem, de ahhoz, hogy megverjük a Mercedest, valami nagyon extrém dolgot kell tennünk és a Hondával együtt a hozzáállásunk igen extrém. Idő kell hozzá, de optimista vagyok.” – szögezte le a McLaren kétszeres világbajnoka.

Érdemes említést tenni Nico Hülkenberg, a Force India pilótájának, a múlt hétvégi sikeréről. A német pilóta ugyanis most debütált a Le Mans-i 24 órás viadalon a Porschéval és mindjárt meg is nyerte azt harmadmagával együtt. A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya, persze rettentően büszke a pilótájára és reméli, hogy ez a siker nagy motivációt ad majd Hülkenbergnek az Osztrák Nagydíjon. A kanadai pályához hasonlóan a Red Bull Ring is igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, nagy az üzemanyag felhasználás, így ez utóbbi hatékonyságának nagyon fontos itt a szerepe, ami a Mercedes kezére játszhat a hétvégén. Az Osztrák Nagydíj után nem utaznak el a csapatok, hiszen az idei második szezonközi tesztelésen vesznek részt Spielbergben. A teszt két napos lesz és a futam után kedden és szerdán zajlik majd le.

A verseny és a pálya

Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken. Érdekes lesz megfigyelni, hogyan reagálnak erre a csapatok. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át.

A 71-körös Osztrák Nagydíj június 21.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,326 km, a teljes versenytáv 307,146 km. A körrekordot Michael Schumacher tartja 2003-ból 1”08.337-es időeredménnyel. 2014-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg az Osztrák Nagydíjat. A német pilóta ideje 1:27:54.976 volt. A második helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Valtteri Bottas (Williams) szerezte meg.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!