A három egymás utáni utcai pályát követően a mezőny a Brit Nagydíj helyszínére, Angliába utazik. Az idei évben is várhatóan meg fognak telni a lelátók a hétvégi futam helyszínén a Silverstone-i Forma-1-es pályán, hiszen több csapatnak is itt, a ködös Albionban van az otthona. Ráadásul a tavaly megkezdett drasztikus átalakítások idei befejezése még vonzóbbá teszi a második világháborús reptérből kialakított eddig szegényesnek tartott versenypályán tartandó futamot. Eddigi lehengerlő eredményét követően ezen a hétvégén is a Red Bull és pilótái a futam egyértelmű favoritjai, bár a befújt diffúzort érintő szabálymódosítás még közbeszólhat.

A Silverstone-i pálya tulajdonosai sokáig retteghettek attól, hogy elvesztik a Forma-1-et, s az a Gyorsasági Motoros Világbajnokságnak is otthont adó Doningtonba költözik. Így megszületett a döntés: 2011 végére teljesen átalakítják a pályát. Tavaly már belekezdtek a jelentős átalakításba, s egy új résszel bővítették ki azt a pályát, amelyen először 1950-ben (!) rendeztek versenyt. Idén a versenyre befejeződött a bokszutca és a mögötte a kiszolgáló és vendéglátó egységeket magába foglaló paddock épületeinek átépítése.

A konstruktőrök között második helyet elfoglaló McLaren nagyon készül a hazai versenyére, bár nagy versennyel kell majd szembenéznie Silverstone-ban. Valenciában megtiltották a motorelektronika átprogramozását, a hétvégétől fogva pedig a Red Bull által kitalált befújt diffúzort is betiltják. Ez mind kedvezhet a McLarennek és a Red Bull ellen harcoló élcsapatoknak. A Red Bull gyakorlatilag a kipufogó rendszer (amelynek része a befújt diffúzor) köré tervezte az autóját, így rá nagy hatással van ennek betiltása. A többi csapat valójában (talán a Renault kivételével) lemásolta a rendszert és beillesztette az autójába.

Kíváncsian várjuk, a szabályváltoztatás milyen hatással lesz a mezőnyre Kíváncsian várjuk, a szabályváltoztatás milyen hatással lesz a mezőnyre

A Brit Nagydíj mindörökre emlékezetes marad Mark Webber számára. Tavaly az ausztrál pilóta csattanós választ adott csapatának azután, hogy a szombati időmérő edzésen egyértelművé tették, hogy kit tartanak elsőszámú pilótának. Megnyerte ugyanis a futamot és a rádión keresztül megüzente érzéseit csapatának. Idén is fel kell öltenie a faarcot, ugyanis most a helyével kapcsolatban kaptak szárnyra hírek.

Hamiltonnak az átigazolásáról szóló pletykákkkal kell foglalkoznia Hamiltonnak az átigazolásáról szóló pletykákkkal kell foglalkoznia

A pilótaátigazolásokról szóló hírek általában megvárják a Magyar Nagydíjat, de ezúttal Lewis Hamiltonnal kapcsolatban már korábban elkezdődtek a spekulációk. Hamilton Kanadában állítólag leült beszélgetni Christian Hornerrel, a Red Bull csapatvezetőjével, s máris folynak a találgatások arról, hogy elszerződik-e attól a csapattól, amely kiskora óta patronálja a színes bőrű pilótát, vagy marad a wokingiaknál. A Red Bull tagad, a McLaren reménykedik, és ex-pilóták tanácsokkal látják el a brit pilótát a sajtón keresztül. Hamilton nem szólalt meg az ügyben, de mint tudjuk, nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél…

A pálya és a verseny

A Silverstone-i pályát tavaly átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Ez a rész majd 0.8 km-el hosszabbította meg a pályát, így ez lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. Az átlagsebesség várhatóan nem változik meg, s miközben gyors marad a pálya, kevésbé fog az erős motorral rendelkező autóknak kedvezni. A motorerősségnek azért fontos szerepe marad a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban.

Idén átépített pályával várja a versenyzőket Silverstone Idén átépített pályával várja a versenyzőket Silverstone

A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra, emiatt nagyon elővigyázatosan választanak majd az istállók gumikat. A pálya eddig arról volt ismert, hogy nehéz rajta előzni, de a KERS és a DRS segítségével ez megváltozhat.

Emlékezetes marad Webber tavalyi győzelme Emlékezetes marad Webber tavalyi győzelme

Az 52-körös Brit Nagydíj július 10.-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,227 km. A pályarekordot Fernando Alonso tartja 2010-ből, ideje 1 perc 30,874 másodperc. 2010-ben Mark Webber szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát Red Bull-siker született. Az ausztrál pilóta ideje 1:24:38.200 volt. A második helyezett Lewis Hamilton (McLaren) lett, miközben a bronzérmes helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba.