A szezon második fele Belgiumban nyílt, s ezután már nem lesz pihenés. A december elsejei szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjig ezzel együtt még nyolc futam van hátra. Két nagyon kedvelt és nagy hagyományú versennyel kezdtek a Forma-1-esek a nyári szünetet követően. Spa és Monza mindenki kedvence. Ezúttal sem dőlhettek hátra a csapatok és Spában a verseny után azonnal összepakoltak és útnak indultak az olasz pálya felé, ahol a hétvégén már rajthoz is állnak. Bár a monzai pályája, a Ferrari hazai terepe, mégis az elmúlt években a Mercedes érte el a legnagyobb sikereket Olaszországban. Nem csoda, hiszen ez az az aszfaltcsík, amely igencsak fekszik a Mercedes autóinak. Tavaly Sebastian Vettel begyűjtötte a belgiumi győztes trófeát, de jó formáját nem tudta átmenekíteni a hazai pályára. Ott már Lewis Hamilton ünnepelhetett a dobogó tetején. Kimi Raikkönen második helyre vitte célba a Ferrarit, s mögötte Valtteri Bottas lett a bronzérmes.

2010 óta várnak az olaszok a Ferrari hazai győzelmére. Akkor, utoljára, Fernando Alonso személyében egy Ferrari-pilóta győzelmet szerzett az olaszoknak a Ferrari-szentélyében. Vajon ki lesz, aki ismét hatalmas örömet lop a taljánok szívébe? Charles Leclerc Belgiumban a Ferrari idei első győzelmét szerezte meg egy olyan pályán, ami nagyon fekszik a piros betontorpedóknak. Leclercnek ez még csak a második éve a Forma-1-ben, miközben Sebastian Vettel négyszeres világbajnok. A német minden bizonnyal örülne, ha a nagyobb presztízsű hazai győzelem az ő nevéhez fűződne. Nem lesz könnyű dolga. A Mercedes és Lewis Hamilton azon lesz, hogy ezt megakadályozza.

2018-ban Hamilton egy rajt utáni manőverrel és a verseny vége előtt alig kilenc körrel végrehajtott előzéssel végül az első helyre vitte célba az Ezüst Nyilat. A rajt után a brit egy előzési kísérletet hajtott végre, s ez alatt összeért autója Vettel Ferrarijával. Míg Hamilton tovább tudott menni, Vettel kipördült és nagyon visszaesett a mezőnyben. Vettel első szárnyai sérültek a balesetben, ami miatt kénytelen volt kilátogatni a bokszba. Bár később vizsgálták az esetet, de egyszerű versenybalesetként kezelték, ami Hamiltonnak kedvezett. Vettel abroncsainak ugyanis nagyon nem tett jót, hogy a mezőny közepéről kellett visszaverekednie magát az élre. Kimi Raikkönen sokáig tartani tudta magát az élen, sőt, mikor Hamilton kielőzte őt, a finn egy ügyes mozdulattal szinte azonnal visszaelőzte még a verseny elején. Az 53 körös verseny vége felé azonban elfogytak Raikkönen gumijai, így vált lehetővé Lewis Hamilton számára, hogy alig kilenc körrel a verseny vége előtt átvegye az első helyet és meghiúsítsa a Ferrari-győzelmet a pirosak hazai versenyén.

Lewis Hamilton hatodik világbajnoki címe felé hajt, s bár elmondása szerint semmit nem vesz biztosra, jelen állás szerint bekötött szemmel is megvédené bajnoki címét. A Mercedes britjének 65 pontos előnye van nyolc futammal a szezon vége előtt. Bár nem nyert Belgiumban, még így is növelte előnyét az egyéni ponttáblán csapattársához, Valtteri Bottashoz képest. Az első körben kieső Max Verstappenhez képest is nőtt az előnye, aki jelenleg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán áll. Míg Spában Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat, addig itt pirosba öltözött olaszok várhatók nagy számban, akik a Ferrari-sikerére kíváncsiak. Bármelyik Ferrari-pilóta is nyerne, azt az egekbe magasztalnák.

https://twitter.com/F1/status/1169230520624005121

A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok, csak épp teljesen másokkal, mint a lassú Monacóra. Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 8-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt. 2018-ban Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A brit pilóta ideje 1:16:54.484 volt. A második helyezett Kimi Raikkönen (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba.