Miért is voltak letörtek a dobogós pilóták? A versenygyőztes Sebastian Vettel és a bronzérmes Lewis Hamilton nem tiszta versenyzéssel szerezte meg az első és a bronzérmes helyet. Vettel elorrozta Mark Webber elől a győzelmet, így emiatt érezte rosszul magát. Webber az elveszett győzelem miatt volt nagyon kedveszegett. Hamiltont pedig a Mercedes csapatutasításának megfelelően a rendkívül gyors Nico Rosberg nem előzte, nem előzhette meg, így kénytelen volt lenyelni, hogy a brit mögött körözve csak a negyedik hely jutott neki. Kérdés kettejük barátságának mennyire tett jót ez a fiaskó a szezon mindösszesen második futama után.

A Red Bullok az időmérőt követően a versenyen is jól rajtoltak el és az élen haladtak. Később mivel mindkét autó gumijai erősen koptak és az üzemanyag is erősen megfogyatkozott, a csapat utasította a párost, hogy vegyenek vissza a tempóból és biztonságban érjenek be a célba. Vettel figyelmen kívül hagyta az utasítást, erős versenybe kezdett és kielőzte ausztrál csapattársát. Webber a verseny után magán kívül volt, de az évek során tisztában kellett lennie Vettel személyiségével, amely nem engedhette meg veterán csapattársa győzelmét. „A verseny végén jó tempóban haladtam és az új abroncsokon még gyorsabb voltam. Szoros küzdelem volt, de nagyot hibáztam ma. Ugyanabban a pozícióban kellett volna maradnom. Nem szándékosan hagytam figyelmen kívül az utasítást, de összezavarodtam abban a helyzetben….Ez nem segíti őt most. Bocsánat Marknak, az eredmény már ez marad, de csak annyit mondhatok, hogy nem direkt csináltam.” – összegezte tettét a fiatal háromszoros világbajnok.

A csapaton belüli konfliktusoknak ezzel még nem volt vége. Nico Rosberg Webberhez hasonlóan alulmaradt illusztris csapattársával való küzdelemben. Hiába volt sokkal gyorsabb a britnél, maga Ross Brawn csapatfőnök utasította arra, hogy tartsa a tempóját és ne előzze ki Hamiltont. Érthetetlen, hogy ennyire a szezon kezdetén miért hoznak a csapatok ennyire megkérdőjelezhető döntéseket, amelyek ráadásul a rajongóknál, s persze a versenyre fogadóknál is biztosan kiveri a biztosítékot. A nap poénja egyébként szintén Lewis Hamilton nevéhez fűződik, aki a bokszbeállása során először régi csapatához, a McLarenhez hajtott be, s mikor a mclarenes szerelők mutogatták neki, hogy menjen tovább, rossz helyen áll, akkor kapcsolt és hajtott át a Mercedeshez.

A Ferrarinak ezúttal nem jött össze a verseny. Míg Felipe Massa rosszul sikerült rajtját követően végül az ötödik helyre kormányozta célba autóját, addig Fernando Alonso versenye a második körben véget ért. A rajtot követően a spanyol autójával nekiment Vettel Red Bulljának, s ekkor a Ferrari első szárnya megsérült. Nem ment ki a bokszba új szárnyért, ami megbosszulta magát. Ugyanis a második kör elején a kerekei begyűrték a szárnyat maguk alá és emiatt kicsúszott a pályáról. A Lotus párosa, Romain Grosjean és Kimi Raikkönen lett a hatodik és hetedik helyezett. A Sauber első pontjait szerezte meg az idei szezonban annak a Nico Hülkenbergnek a segítségével, aki Ausztráliában rajthoz sem állt.

A McLarennek ezúttal sem állt a zászló. Jenson Button az ötödik helyen hajtott, amikor egy bokszbeállás során a jobb első abroncsát nem jól rögzítették a szerelők. Button még a bokszutcában megállt, s végül ez jelentette számára a verseny végét. Újdonsült csapattársa, Sergio Perez első pontjait gyűjtötte be a wokingiak színében, kilencedik lett. Az utolsó pontot Jean-Eric Vergne kaparintotta meg a Toro Rossóval. A malajziai futam ezúttal nem kiszámíthatatlan időjárásával lesz emlékezetes verseny mindannyiunk számára, hanem a zűrös és erkölcsileg megkérdőjelezhető csapatutasítások sora miatt, ami úgy tűnik még nem veszett ki a Forma-1-ből.

2013-as Malajziai Forma-1-es Nagydíj eredménye:

1. Sebastian Vettel Red Bull 1:38:56.681 2. Mark Webber Red Bull + 4.298 3. Lewis Hamilton Mercedes + 12.181 4. Nico Rosberg Mercedes + 12.640 5. Felipe Massa Ferrari + 25.648 6. Romain Grosjean Lotus + 35.564 7. Kimi Raikkönen Lotus + 48.479 8. Nico Hülkenberg Sauber + 53.044 9. Sergio Perez McLaren + 1:12.357 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso + 1:27.124 11. Valtteri Bottas Williams + 1:28.610 12. Esteban Gutierrez Sauber + 1 kör 13. Jules Bianchi Marussia + 1 kör 14. Charles Pic Caterham + 1 kör 15. Giedo van der Garde Caterham + 1 kör 16. Max Chilton Marussia + 2 kör 17. Jenson Button McLaren Nem ért célba 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso Nem ért célba 19. Pastor Maldonado Williams Nem ért célba 20. Adrian Sutil Force India Nem ért célba 21. Paul di Resta Force India Nem ért célba 22. Fernando Alonso Ferrari Nem ért célba

A Forma-1-es mezőny most egy kicsit pihenhet, hiszen ezúttal csak három hét múlva, (2013. április 14.) a Kínai Nagydíjon kell bizonyítania. Az utóbbi években Mercedes motorral futó autók értek el sikereket Sanghajban. 2010-ben kettős McLaren-győzelem született Sanghajban. 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. Látva e két csapat idei formáját, kicsi az esély, hogy ez a tendencia folytatódik az idei szezonban.

A világbajnokság eredménye a Malajziai Nagydíj után

Pilóták: 1. Sebastian Vettel 40 pont 2. Kimi Raikkönen 31 pont 3. Mark Webber 26 pont 4. Lewis Hamilton 25 pont 5. Felipe Massa 22 pont 6. Fernando Alonso 18 pont 7. Nico Rosberg 12 pont 8. Romain Grosjean 9 pont 9. Adrian Sutil 6 pont 10. Paul di Resta 4 pont 11. Nico Hülkenberg 4 pont Konstruktőrök: 1. Red Bull 66 pont 2. Lotus 40 pont 3. Ferrari 40 pont 4. Mercedes 37 pont 5. Force India 10 pont 6. Sauber 4 pont 7. McLaren 4 pont 8. Toro Rosso 1 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!