Van, akinek hosszú volt az a 7 hónap, ami az utolsó DTM verseny rajtja óta telt el, az újonc pilóták a sorozatban első megmérettetésükre készülnek. Nagyon várta már mindenki a hockenheimi szezonnyitót, ahol az új szabályok a korábbinál is több izgalmat ígértek.

Pénteken még a pályával ismerkedtek a csapatok, először próbálták az új Hankook abroncsokat ezen a pályán. A nap zárásaként a kötelező, éves csoportképre is sort kerítettek a pilóták. Mármint próbálkoztak. Az Audi és a BMW 8-8 pilótája annak rendje és módja szerint megjelent 19:10-kor a boxutca végénél, ha nem is vigyázzba vágva (egy osztályfőnök különösebb gondolkodás nélkül kiosztott volna vagy tíz intőt a jelen lévőknek), de ott várták a Mercedes hátralévő pilótáit. Közülük csak ketten voltak ott időben, és még négyen csatlakoztak hozzájuk tíz perc alatt, úgyhogy a 2014-es szezon hivatalos pilóta-fényképén csak 22-en láthatóak, Christian Vietoris lemaradt. Ebből is látszik, hogy a bajorok rendet tudnak tartani a házuk táján, a svábok nagyon elengedték a gyeplőt…

Szombaton rendben zajlott a reggeli bemelegítés, aztán következett egy villáminterjú Matthias Ekströmmel (lásd a keretesben), aki ezek után a villámalvására ment tovább – csodát tud tenni pár perc pihenés egy olyan nagy fizikai-idegi megterhelés előtt, mint az időmérő. Nehezítette a dolgot, hogy szombaton felhős volt az ég, másnapra meg napsütést mondtak; a parc fermé miatt nem szabad változtatni a rajtig a beállításokon. A nagy dilemma: megnyerjük az edzést, vagy a versenytávon legyen jó az autó?

Villáminterjú Matthias Ekstömmel

– Sokféle kategóriában versenyez, melyiket tartja a legjobbnak? – A ralinak szerintem leáldozóban van, a jövő a ralikrosszé. Én most építem a legújabb versenyautómat, ami egy Audi S1-esből készül, és 600 lóerős lesz. – Jobb az Audi S1 ralikrossz-autó, mint az RS5 DTM a Hockenheimringen? – Az S1-es jobban gyorsul százra, 2,1 másodperc alatt katapultál, de ez után az RS5-ös faképnél hagyja. Utóbbit aszfaltra tervezték. – Mi a hétköznapi autója? – Egy piros RS6-ossal járok. – Mi az álomautója? – Egy régi Audi S1 Quattro. Szeretnék egyet vásárolni, de borzasztóan drágák. – És egy utolsó kérdés, mi a nehezebb: DTM-versenyautót vezetni, vagy IKEA-bútort összeszerelni? – Még mindig a versenyzés, de hát nekem ugye a véremben van a lapraszerelt bútor. Egyébként legutóbb szerdán jártam az említett bútoráruházban, úgyhogy naprakész tapasztalatom van ez ügyben.

Az egyébként senkit ne tévesszen meg, hogy az Audi RS5 DTM és a Mercedes C Coupe AMG DTM versenyautók ugyanúgy néznek ki, mint tavaly; bőven költöttek ezek fejlesztésére is euró-milliókat. Az Audi például teljesen új felfüggesztést készített, és az aerodinamikán is csiszoltak egy keveset. Teljesen új autót csak a BMW készített, az M4-esre váltottak. A Mercedes mérnökei is biztosan sokat izzadtak, de ez valahogy nem látszott meg az eredményen. Az időmérőn is a mezőny hátsó harmadát adták, és a versenyen se alkottak maradandót. Az eredetileg hatodik eredményt elérő Miguel Moluina idejét törölték, mivel az RS5 DTM-en a versenyen később oda szerelt kamerát helyettesítő műanyag elemet nem helyezték el az edzés idejére – a tartó egyben aerodinamikai elem is, minden autón ott kell lennie – ezért az utolsó helyről rajtolt.

Vasárnap az első DTM-es pole pozícióját megszerző Adrien Tambay úgy jó két körön keresztül tudta maga mögött tartani a béemvés Wittmant, aki aztán hatalmas fölénnyel meg is nyerte a futamot. A portugál António Félix da Costa nagyot ment, egészen addig, amíg sárga zászló alatt előzni nem próbált, és megforgatta az előtte a szabályoknak megfelelően lassabban haladó audis Timo Schneidert a hajtűkanyarban. Az audisokat nem hatotta meg a fiatal portugál pilóta bocsánatkérése, szerintük nem volt elég az egyszerű boxáthajtásos büntetés, hiszen nem ez volt az első verseny da Costának, tudnia kellene, mire szolgál a sárga zászló.

A futam elején a lágyabb abroncson remekelő Mercedes-pilóták a normál keverékre váltva ha lehet,  még gyorsabban szakadtak le a mezőnytől. A jól taktikázó Ekström pedig a végére úgy felgyorsult, hogy könnyedén a dobogó harmadik fokára szorította Tambay-t. Az első futamot követően az Audi örül, hiszen megtudták, hogy jó lett az RS5 DTM az új szezonra, mindkét abronccsal megfelelően teljesít éles körülmények között is. A BMW még jobban örül, hiszen hiába az ingolstadti flotta, ha a dobogó felső fokán egy M4-es áll. A Mercedesnél nagyon nem tudják, mit csináljanak. Se az időmérőn, se a futamon nem voltak képesek maradandót alkotni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!