Bahrain államnak hosszú távú tervei vannak a tereprali-sportban, a belépő a 2021-es Dakar lesz. Ott áll először rajthoz a brit Prodrive segítségével fejlesztett BRX, azaz Bahrain Rally Xtreme T1 nevű versenyautó, azt követően pedig más tereprali-versenyeken is rajthoz állnak majd az autóval, amelyből aztán idővel rendszámos, közúton is használható kivitelt is készítenek. A Mumtalakat nevű állami tőkealap finanszírozza a három autó és a 250 fős csapat bevetését, a Prodrive úgy számol, hogy a következő években ez lesz majd a fő bevételi forrása.

Acél térváz jelenti az alapot, amelyre karbonból és üvegszálas műanyagból készített karosszériát húznak. A megjelenést Ian Callum tervezte, a képeken látható fényezés hivatalos neve Bahrain Racing Red. A 4,5 méteres hosszhoz 2,9 méteres tengelytávolság tartozik, a magasság 1,8 méter. Mivel a szabályzat limitálja a végsebességet 170 km/órában, a karosszériát úgy alakították ki, hogy a lehető legnagyobb leszorító-erőt termelje; ez előnyt jelenthet a nagyszériás autókra hasonlító, kevésbé aerodinamikus ellenfelekkel szemben.

A BRX T1-es orrába, de szinte az utasok közé hátratolva kerül beépítésre a 3,5 literes, biturbó V6-os Ford EcoBoost blokk, amelynél a megbízhatóság a fő szempont, ezért „mindössze” 400 lóerő lesz a teljesítmény. A váltó hatfokozatú szekvenciális egység, összkerékhajtás is van. Kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, dupla állítható lengéscsillapítókat, hatdugattyús nyergekkel dolgozó fékrendszert kap az autó. A saját tömeg 1850 kg, a menetkész tömeg 2,5 tonna, mert több pótkerék (40 kg/db) és 500 literes üzemanyagtartály is van a fedélzeten.