Hat fordulója lesz idén a kínai ralibajnokságnak, amelyben idén három gyári csapat is rajthoz áll. A Suzuki egy Swift Sport-tal indul, a Lifan az egykor Mini-másolatként kezdő, mára Fiat 500-kópiaként készülő 330-assal próbálkozik, a mezőny derékhadát az Imprezákkal és Lancerokkal induló kereskedői csapatok teszik ki. De lesz egy világújdonság is, a Byd autógyár a Qin hibridjét nevezte.

Külön ennek az autónak a kedvéért létrehoztak egy hibrid kategóriát, amelyet ellenfél híján tulajdonképpen már meg is nyertek. De abszolútban is esélyesek egy jó eredményre, hiszen a 303 LE/440 Nm rendszerteljesítményű hajtásához nem nyúlnak; igaz, az utcai autó 1720 kg-os saját tömegéből se tudnak túlságosan sokat lefaragni a rádió és néhány extra elhagyásával.

A Byd egyébként a raliversenyeken indulással azt szeretné bizonyítani/tesztelni, hogy az általa összehozott hibrid hajtás nem csak egy-egy rövidebb sprint erejéig biztosít fölényes teljesítményt, de azt hosszabb távon is lehet használni. A kínai ralibajnokságot szervező Federation of Automobile Sports of Peoples Republic of China azt reméli, hamarosan még több hibrid raliautót neveznek majd a versenyzők és gyártók, és akár már jövőre ebben a kategóriában is valós verseny lehet majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!