Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő fél éven át tartó intenzív felkészülés után vág neki a közel 6000 kilométer össztávú, Marokkó és Mauritánia átszelése után január 11-én, Szenegálban, a Rózsaszín-tó partján befejeződő versenynek. A maratoni menet első állomása a dél-franciaországi Saint-Cyprien, ahol december 29-én tartják az adminisztratív- és technikai ellenőrzéseket. „Nagyon jó érzés volt, hogy ilyen sokan kijöttek a Hősök terére” – mondta Kovács Miklós, az Africa Eco Race kamionos kategóriájának 2010. évi győztese, akinek Scania Qualisport V8 típusjelű kamionja jelentősebb átépítésen esett át az utóbbi hónapokban. „Izgatottak vagyunk a verseny kezdete miatt. Már nagyon várjuk, hogy túl legyünk a különféle ellenőrzéseken és Szilveszter napján végre elrajtoljunk az első szelektív szakaszon. Természetesen azon leszünk, hogy minél jobb eredménnyel háláljuk meg azt a sok biztatást, amit az utóbbi hetekben kaptunk a technikai sportok rajongóitól.”

Kellemes, napsütéses időjárás fogadta a 2014-es Africa Eco Race mezőnyét a mediterrán hangulatú dél-franciaországi kisvárosban, Saint-Cyprienben, ahol vasárnap az adminisztratív- és technikai ellenőrzéseket tartották. A Qualisport kamionos egysége túl van az átvételeken, így a Scania versenykamionra hivatalosan is felkerült a 402-es rajtszám. Kovács Miklóst és együttesét a legrutinosabb Africa Eco Race-indulók között tartják számon, a kalocsai alakulat ugyanis már ötödször áll rajthoz a klasszikus Dakar-útvonalon, Marokkón és Mauritánián át Szenegálig tartó maratoni tereprali-versenyen. Az ellenőrzések zökkenőmentesek voltak, az pedig már a reggeli órákban megalapozta a jó hangulatot, hogy a versenyzőt és navigátorát, Czeglédi Pétert, valamint Ács László főszerelőt az ellenfelek régi barátként köszöntötték.

„Örülünk, hogy újra itt lehetünk Saint-Cyprienben” – nyilatkozta Kovács Miklós, a Scania pilótája. „Jó érzés újra látni versenytársainkat, régi ismerőseinket, ráadásul ezúttal már nem csak mi képviseljük a magyar színeket, hanem az Opel Dakar Team párosa is. Sokan kérdezték tőlünk a nap folyamán, hogy mit várunk a versenytől, de erre csak azt tudom mondani, amit korábban: el akarunk jutni a célig, és jó lenne, ha a 2010-ben aratott kategória-győzelemhez hasonlóan ezúttal is szép eredményt érnénk el. Bár a kamionos mezőny nem túl nagy, a táv borzalmasan hosszú, több mint hatezer kilométer vár ránk Dakarig. Arra számítunk, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is a mauritániai dűnés szakaszok lesznek a legnehezebbek. Ezt René Metge, az útvonalért felelős versenyigazgató is megerősítette, ráadásul egy cinkos mosolyt is elengedett ma reggel, amiből arra következtetek, hogy nem viccelt…”

Az autókból, kamionokból, motorokból és quadokból álló mezőny Saint-Cyprienből a spanyolországi Motril kikötője felé veszi az irányt, ahonnan áthajóznak Afrikába. A 11 szelektív szakasz – a mért táv 3000 kilométert tesz ki – első felvonását Szilveszter napján bonyolítják Marokkóban, Nador és Boudnib között. A Qualisport versenytrióját négyfős asszisztencia-stáb segíti a sivatagi megmérettetésen: a szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Májer Krisztián, Kovács Tibor, valamint a csapatmenedzser, Mészáros Sándor a Scania megfelelő műszaki kiszolgálásáról, a zavartalan versenyzésről igyekeznek majd gondoskodni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!