A 2024. júniusában megrendezésre kerülő 102. Pikes Peak Hegyi Felfutón áll majd rajthoz a francia Quarkus P3-as prototípusa, amelyet 3 év alatt fejlesztettek ki, és különlegessége, hogy a hajtásáról egy saját fejlesztésű, 1,0 literes lökettérfogatú, lágyhibrid rásegítésű 4 hengeres turbómotor gondoskodik, aminek 296 lóerő a teljesítménye. A vázat karbonból, kevlárból és titániumból készítik, a karosszéria szintén karbon, így a menetkész tömeg mindössze 600 kg, így nagyon jó a tömeg/teljesítmény arány.

A Quarkus projekt támogatói között ott van Romain Dumas is, aki még 2018-ban a VW ID.R volánja mögött megfutotta a verseny aktuális rekordidejét, de ő csak tanácsokat ad majd a pilótának. A több mint 20 éves versenyzői pályafutásra visszatekintő Bruce Jouanny lesz a Quarkus P3-as sofőrje, de nincsenek illúziók – mintegy fél éves csúszásban van a projekt, az alapos tesztelésre nem lesz idő, arra majd a Pikes Peak-en kerül majd sor, így idén csak a részvétel, és nem a kategóriagyőzelem a fontos.