A négyhengeres alapkonstrukciója az R1-eséhez nagyon hasonló, a felhasznált anyagok terén (pl. dugatttyúk) azonban akadnak különbségek

Nem túlzás azt állítani, hogy sosem volt ennyire kiélezett a verseny a legerősebb naked bike-ok között, ráadásul szó sincs arról, hogy a márkák egymást utánozzák – ahány gyártó annyi szokás. Gyakorlatilag mindenkinek megvan a saját receptje, a KTM az 1300-as V2-essel ellátott Super Duke-kal, az Aprilia az 1100 cm3-es V4-es Tuonóval, a Triumph az 1200-as, soros háromhengeres Speed Triple-lel igazi élménybomba, de a soros négyhengeres, 1000-esek, vagyis a BMW S 1000 R és a kompresszoros Kawasaki Z H2 sem éppen átlagos. Az MT-10-es is a soros négyhengeres 1000-esek közé tartozik, azonban szó sincs arról, hogy ez egy klasszikus sornégyes lenne, ugyanis az R1-es superbike-hoz szorosan kötődő, CP4-es erőforrás továbbfejlesztett változatával érkezik.

A 12 ezres értékig skálázott fordulatszámmérő is utal rá, az MT-10-es nem egy átlagos gép. A hangélményért a CP4-es blokk speciális főtengelyelékelése mellett az új titán kipufogórendszer felel

Az egyenetlen gyújtási sorrend eleve a leginkább karakteres hanggal büszkélkedő négyhengeres közé sorolhatjuk a CP4-est, csakhogy a Yamaha erre rátett még egy lapáttal. Az akusztikai élményt fokozzák az új erősítőrácsok, amelyek a 17 literes üzemanyagtartály elején, kétoldalt kaptak helyet. De nem csak a hangélmény terén történt előrelépés, az injektorok és a szívósor átdolgozásával, valamint az alapáron adott, teljesen új titánium kipufogórendszerrel 166 lóerőre nőtt a csúcsteljesítmény, ami azt jelenti, hogy az MT-10-es a Yamaha eddigi legerősebb csupasz motorja.

Az MT-10-es a Yamaha legmodernebb, 6 tengelyes inerciális mérőegységével büszkélkedhet

A teljesítményhez illően a fékrendszer is komoly, a modellt ugyanis egy új fejlesztésű Brembo radiális főfékhengerrel látták el. Nem is annyira a fékteljesítmény, sokkal inkább a fékérzet és az adagolhatóság terén ígér előrelépést a Yamaha. A korábban opcionális extraként kérhető gyorsváltó (QSS) és a sebességhatároló is alapáron jár a típushoz, ahogyan az R1-esnél megismert 4,2 colos, színes TFT kijelzős műszeregység is fontos előrelépés. Aki pedig nem lenne elégedett az alapmodell 43 mm csőátmérőjű KYB villájával, az választhatja az SP kivitelt, amelynél az Öhlins következő generációs, elektronikusan vezérelt, SP (spool valve) felfüggesztése vezeti az első kereket. A menüben 3 manuális és 3 félaktív beállítás közül választhatunk, utóbbiaknál a rendszer az aktuális körülményekhez igazítja a kirugózás és csillapítás mértékét, amit aztán folyamatosan változtatni tud. Ugyanakkor az agresszív külső mindkét verzió esetében alap! A teljesen áttervezett fejidom, a bátor színösszeállítások, illetve a kevés burkolat miatt jól látható technika miatt a leglátványosabb csupasz gépek közé tartozik a Yamaha újdonsága, amelynek ára is mutatja, hogy a kategória egyik csúcsgépe. Az alapmodellért 5 898 000 Ft, míg az SP kivitelért legkevesebb 6 798 000 Ft-ot kell a márkakereskedésben hagyni.

Yamaha MT-10
Lökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 122 kW (166 LE) 11 500/perc
Max. forgatónyomaték: 112 Nm 9000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1405 mm
Üzemanyagtank: 17 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/190/55 R17
Feltöltött tömeg: 212 kg
Alapár: 5 898 000 Ft