Karcsú felépítés segít a könnyebb manőverezésben

A Fireblade mindig is különutas volt a superbike-ok mezőnyében, legalábbis abban az értelemben, hogy a Honda szándékosan távol tartotta a lóerőháborútól. Nem a szédületes katalógusadatok, sokkal inkább a kiegyensúlyozottság és a könnyű kezelhetőség volt az, amiért generációtól függetlenül sikeres volt. A helyzet azonban változott, ráadásul nem is kicsit! A tavasszal érkező új nemzedék a legerősebb sornégyes gép a superbike-ok mezőnyében, sőt, 218 lóerős csúcsteljesítményével csak három lóerővel marad el az abszolút első Ducati Panigale V4R-től.

Gyakorlatilag teljes fedélzeti telemetriát csekkolhat az új Fireblade vezetője

A négyhengeres blokk alapjaiban új fejlesztés, a hajtókarok titániumból készülnek, a dugattyúk szoknyája teflonbevonatot kapott és extrém rövid a lökete: a 48,5 mm-es érték pontosan megegyezik a MotoGP-ben használt, V4-es hengerelrendezésű RC213V idevágó adatával! Ha már a versenysportnál tartunk, a korábbinál lényegesen, 30 mm-rel hosszabb lengővilla is a prototípus gépet idézi, ahogy a speciális, légterelős idomzathoz is felhasználták a MotoGP-ben szerzett tapasztalatokat. Hogy a Hondánál teljes koncepcióváltás történt, azt a hosszabb tengelytáv is mutatja (+48 mm), illetve az erőforrás ezentúl hat ponton kapcsolódik a vázhoz, utóbbi torziós merevsége pedig 9%-kal múlja felül a korábbiét.

Az elektromosan kalibrálható Öhlins villa az SP verzió sajátja. Van dolga a bal hüvelykujjnak

Ami a futóművet illeti, a bázismodell a Showa 43 mm-es Big Piston villáját kapja, az SP topmodell viszont elektromosan állítható Öhlins rendszerrel büszkélkedhet. Az SP változat fékrendszere is fejlettebb, Nissin helyett Brembo féknyergek harapnak a 330 mm-es tárcsákra. A nagyobb teljesítmény miatt a Honda a hátsó abroncs szélességét kénytelen volt növelni, számos új superbikehoz hasonlóan a Fireblade is 205 mm széles gumin fut. Szintén újdonság a vezetéssegítő elektronikák agyaként szolgáló hattengelyes helyzetérzékelő, amely nemcsak a kipörgésgátlóval vagy az üzemanyag-ellátással van összeköttetésben, hanem a kormány-lengéscsillapító karakterisztikáján is képes változtatni. Hogy a célszerszámnak tekinthető superbike-okból sem hiányozhatnak már a komfortot növelő megoldások, azt a kulcs nélküli indítás premierje is mutatja.

Az erősebb blokk és a merevebb váz csak egy dolog, a gépet a superbike-vb fogja majd ”beárazni”

Honda CBR1000RR-R Fireblade
Lökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 160 kW (218 LE) 14 500/perc
Max. nyomaték: 113 Nm 12 500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtank: 16,1 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/200/55 R17
Menetkész tömeg: 201 kg
Forgalmazás: 2020 tavaszától