Steve Mattin, a Lada márka vezető formatervezője sikeresnek ítélte a Vesta és XRay modellek esetén bevezetett új családi megjelenést, amelyet egyszerűen X-arcnak neveznek. De nem állnak meg itt, amit legjobban a Moszkvai Autószalonon leleplezett XCode nevű tanulmány példáz.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/297661_xcode2-1.jpg?x88250)
Ennél egy hatalmas lépéssel tovább mentek, például még élesebbek a karosszéria oldalát borító domborulatok, amelyeket megfeszített izmokhoz hasonlított a formatervező. De magát az X-arcot is továbbfejlesztették azzal, hogy a fényszórókba X alakú nappali menetfényeket helyeztek el. Aztán ott van a nagyon divatos, eltérő színű tető, és persze a krómmal se spóroltak, de azért nem is estek túlzásokba.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/297662_xcode3-1.jpg?x88250)
Amúgy magáról az autóról nem árultak el sokat azon kívül, hogy 15 centivel hosszabb az XRay szabadidő-autónál (ami 4165 mm-es), és nem az egyszerű B0 padlólemezt használja, hanem azt, ami a Duster alatt is szolgál. Ráadásként minden olyan műszaki újítás ott van a tanulmány fedélzetén, amit az orosz márka a közeljövőben piacra dob majd: turbómotor, Lada telematikai szolgáltatás, parkolósegéd, automatikus vészfékező és koccanásgátló, távolságtartó tempomat.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/297663_xcode4-1.jpg?x88250)
Mivel még csak tanulmányról van szó, még pár évig biztos eltart, amíg az XCode, vagy épp az abban felvonultatott műszaki újdonságok begyűrűznek a sorozatgyártásba. Leghamarabb a telematikai szolgáltatások jelenhetnek meg, de várhatóan csak az orosz piacon.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/297664_xcode5-1.jpg?x88250)
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!