Amíg a Ford Ranger legújabb generációját már 2021 novemberében megismerhettük, a Volkswagen egészen mostanáig várt az alváz- és technika-testvér Amarok pickup leleplezésével. Az elődhöz képest 173 mm-rel lett hosszabb a tengelytávolság, a teljes hossz 96 mm-t gyarapodott, a rövidebb túlnyúlások segítsenek terepen, a hosszabb tengelytávolság inkább hátránynak számít – legtöbbször azért áldják majd ezt a változtatást, különösen a második sorban utazók.

Teljesen egyedi megjelenést rajzoltak a Volkswagen Haszonjárművek formatervezői az autónak, egyedi ismertetőjelként a kontrasztos, fekete vagy ezüst színű X arcot említhetjük, a platóajtón már a patkó alakú lámpákkal és a nagy méretű AMAROK felirattal egyértelműsítik a helyzetet. A testvérmodell Ford Rangerből csak a tetőlemezt és az üvegeket vették át változtatások nélkül. A belső térben már árulkodóbb a nagy méretű, élére állított központi érintőképernyő, ami Ford-jellegzetesség.

A második generációs VW Amarok változtatások nélkül veszi át a Ranger technikáját, tehát a 2,0 literes turbódízel (150, 170 vagy biturbóként 204 LE) és a 3,0 literes V6-os turbódízel (238 LE) is a Ford terméke, ahogy a 2,3 literes, 304 lóerős benzines turbómotor is. A leggyengébb dízel kifejezetten az afrikai piacra, hátsókerékhajtással készül, mifelénk alapfelszerelésként adják a kapcsolható összkerékhajtást (170 LE a minimum), opciósan az állandó összkerékhajtást, 200 lóerő felett már a 10 fokozatú automatikus váltó is ott van a fedélzeten.

Öt felszereltség közül választhat majd a Volkswagen Amarok vásárlója, a Standard, Life, Style mellett vannak a személyautósabb PanAmericana (terepes) és Aventura (személyautós) modellek. Akár 20 vezetőtámogató rendszer is lehet a fedélzeten, amibe a mátrix LED-es fényszórók is beletartoznak, a csúcsszinten Harman Kardon hifi szól. A 2010-ben bemutatott első generációs VW Amarok gyártását tovább folytatják Argentínában, a helyi (Dél-Amerika) piac számára.