60 évvel ezelőtt dobta piacra a Porsche a 901-es típusát, amelyet aztán a Peugeot tiltakozása miatt napokon belül átnevezett 911-esre, a többi pedig már történelem. Erre a jeles évfordulóról most a 911 S/T limitált széria piacra dobásával emlékeznek meg, ennél a maximális vezetési élményt helyezték a középpontba.

Nagy vonalakban arról van szó, hogy a Touring csomaggal szerelt 911 GT3-as megkapta a 911 GT3 RS motorját, tehát a 4,0 literes szívó boxermotor 525 lóerős változata dolgozik a farban, ráadásul itt nem 7 fokozatú duplakuplungos váltót használnak, hanem 6 fokozatú, kézi kapcsolásút. A következetes diétának köszönhetően a saját tömeg mindössze 1380 kg, így a Porsche 911 S/T az aktuális generáció legkönnyebb tagja. A csomagtérfedél, az ajtók, az első sárvédők és a tető karbonból készül, de a bukókeret, a hátsó stabilizátor és a hátsó felfüggesztés merevítője is. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében magnéziumfelniket, és karbon-kerámia fékrendszert kap a Porsche 911 S/T, kevesebb hangszigetelést használnak és lemondanak a hátsókerék-kormányzásról is.

Ezek után nem csoda, hogy egyedi futóműhangolást készítettek ennek a mindössze 1963 példányban készülő limitált szériának – leginkább azért, mert ennél a 911 GT3 és GT3 RS-sel ellentétben nem a versenypályán elért köridő, hanem a közúton való élvezetes vezethetőség volt a cél. Ezzel ellentmond magának a Porsche, hiszen anno 1969-ben a 911 ST a versenypályára optimalizált változat volt… A motor gázreakcióit javítja az egytömegű lendkerék, ami 10,5 kg-mal könnyebb az egyébként használt kettős tömegű változatnál. Megfelelő pedál- és váltókezelés mellett mindössze 3,7 másodperc alatt megvan a 100 km/órás tempó, a csúcssebesség 300 km/óra.

Az utastérben a fordulatszámmérő és a stopperóra zöld számlapot kap, alapáron karbon kagylóüléseket adnak, felár nélküli extraként kérhető az állítható sportülés. Népszerű extra lesz várhatóan a hetvenes évekbeli versenyautók megjelenését felidéző Heritage Design csomag, amelyhez a Shoreblue Metallic nevű kék színt keverték ki, amelyet Ceramica színű felnikkel kombinálnak, az ügyfél 0-99 közötti rajtszámot kérhet az ajtókra. A márkajelzéseket a korabeli Porsche-pajzsra cserélik, az ülés középső részét retró szövettel kárpitozzák. A másik várhatóan népszerű Porsche 911 S/T extra a passzoló kronográf lesz, amelynél tömegcsökkentés okán nem kezelik a titán házat, a szíj az üléskárpithoz passzol, az óra lendkereke a 911 S/T magnézium felnijét idézi.