Fentről lefelé építi fel szabadidő-autó kínálatát a Škoda márka, a középkategóriás Kodiaq után a kompakt Karoq következett, és hamarosan a kiskategóriában is megjelennek a csehek. Egyelőre azonban csak a prototípus-stádiumnál tartunk, a Vision X nevű autó hivatott előrejelezni az új modellt.

Nem is annyira a külső érdemel figyelmet, ott a megszokott, egyenes vonalakkal és élekkel megrajzolt vonalakat látjuk, hanem a belső, amely már az új formavilágot mutatja. Kevésbé falszerű a felépítés, megjelenik a VW-konszern legújabb típusain alkalmazott teljes szélességű szellőzőnyílás, és persze érintésérzékeny felületeket alkalmaznak kapcsolók helyett, kétküllős a kormánykerék. A fiatalos színvilág betudható a tanulmánynak.

Mivel az MQB A0 építőkészletet nem összkerékhajtásra tervezték, a csehek virtuális összkerékhajtást valósítottak meg. Elöl 1,5 literes, földgázzal és benzinnel egyaránt üzemelő belső égésű motor hajt lágy-hibrid hajtással kiegészítve, hátul pedig villanymotor.

Csak rész-teljesítményadatok ismertek, az első hajtás 130 LE/200 Nm teljesítményű, a hátsó villanymotor 70 Nm-t tud, ami 9,3 másodperces 0-100 km/h sprintre és 200 km/h-s csúcssebességre elég, fogyasztás helyett pedig hatótáv-adatot tudunk: 650 km egy tankolással.