Amíg a Volkswagen alulról építi fel a villanyautó-kínálatát, az Audinál felülről kezdték meg az építkezést, az e-tron szabadidő-autó után az e-tron GT túraautóval jönnek. Pontosabban száguldanak, hiszen a Premium Platform Electric alapra felépített modell alapváltozata is 467 lóerővel rendelkezik, az RS változat pedig 598 lóerős rendszerteljesítményű; a számok a testvérmodell Porsche Taycan-tól lehetnek ismerősek. Az autó maga pedig a 2018 végén bemutatott tanulmányról, hiszen a rendes kilincsek megjelenésén kívül érdemi változás nem történt.

Marc Lichte, a márka vezető formatervezője elárulta, hogy új módon készítették el a megjelenést, először is a megfelelő arányokkal rendelkező nagy tömböt készítették el, majd azt megtöltötték részletekkel. Utóbbi csoportba olyan dolgok tartoznak, mint például az X-alakú motívumot bevezető fényszórók, vagy az animációt futtatni képes látványos hátsó lámpák, de például az aerodinamikai elemek is. Nem csak a kocsi első sarkairól a levegőt a kerék mellé/a féktárcsára irányító légbeömlők tartoznak ide, de maguk a felnik is aerodinamikailag optimalizált darabok – és nem utolsósorban jól néznek ki a 19-21 col közötti átmérőjű darabok –, de a két fokozatban felnyíló hátsó szárny is. Utóbbinál az első lépcső az Eco-fokozat, amelynél a légáram hirtelen leválasztásával csökkenti a karosszéria mögött kialakuló turbulenciát, a második fokozatban pedig már a leszorító-erőt növeli a légterelő. Az optimalizált légellenállás egyébként nagyjából 30 km-rel növeli a hatótávolságot.

A dögös megjelenéshez hozzájárulnak még a márka eddigi legszélesebb hátsó sárvédői, illetve az ennél a modellnél karosszéria színére fényezett betétté alakuló Single Frame hűtőrács, amelynek kerete sötétszürke fényezést kap. Amíg az e-tron GT-nél üvegtető van az utasok feje fölött, az RS e-tron GT karbon tetőlemezt kap. Széria az akusztikus szélvédő, extraként hasonló oldalablakok is elérhetőek, a csendességet pedig a gondosan megkomponált mesterséges belső menetzajjal töltik meg. Alapvetően négyszemélyesnek találták ki az e-tron GT-t, de valójában ötszemélyes az utastér, hiszen a hátsó üléspad közepére is került fejtámla és biztonsági öv – inkább biztosítástechnikai, mint gyakorlati szempontból. Vannak olyan országok, ahol a szállítható utasok száma is befolyásolja a biztosítási díjakat, és az ötszemélyes autó már „családi autónak” számít, és olcsóbb díjakat szabnak ki rá, mint egy négyszemélyes sportkocsira…

A műszerfalon a középső érintőképernyőt a vezető felé fordították, a feláras (az RS-nél széria) hangulatvilágításhoz az utas előtt hátulról megvilágított e-tron felirat is jár. Többféle belső hangulat közül lehet választani, köztük van vegán alternatíva is, amelynél műbőrrel és újrahasznosított PET-palackokból készített szövettel vonják be az üléseket. A műszerfal betétje szürke vagy ezüst színű lehet, de elérhető nyílt pórusú mogyorófa és selymesfényű karbon is. Háromféle ülés közül lehet választani az első sorban, az alap sportülés 8 irányban állítható, az RS-be már 14 irányban állítható fűthető ülések kerülnek, míg a legdrágább ülésnél pneumatikus oldaltámaszok, szellőztetés és extraként masszázsfunkció is van. Az Audi exclusive műhely akár egyedi igényeket is megvalósít színek és anyagok tekintetében a megfelelő felár ellenében.

Az Audi első körben csak két villanymotorral és a nagyobb, 93 kWh bruttó és 85 kWh nettó kapacitású akkumulátorral kínálja az e-tron GT-t. Az alapmodellben elöl 238 LE, hátul 435 LE csúcsteljesítményű villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 476 lóerő, illetve a boost funkció aktiválásával 2,5 másodpercig 530 lóerő áll a vezető rendelkezésére. Az RS e-tron GT-ben elöl marad a 238 LE teljesítményű villanymotor, míg hátra 456 LE-s kerül, a rendszerteljesítmény 598 lóerő, itt 646 lóerőre lehet boost-módban növelni az erőt. A hátsó villanymotorok kétfokozatú váltón keresztül hajtanak, az elsők egyszerű fogaskerék-áttételen keresztül, az RS-nél széria, egyébként feláras az elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálmű. Alapesetben acélrugókat kap az autó, de elérhető kerekenként három kamrás légrugózás is, és összkerék-kormányzásra is be lehet fizetni.

A bemutatón látni lehetett, hogy az Audi által már meghaladottnak tartott – kiszálltak a versenysorozatból – Formula E versenyautóval megegyezik az RS e-tron GT gyorsulása negyedmérföldön, előbbit Lucas di Grassi Audi-versenyző vezette, utóbbit Nico Rosberg (F-1 világbajnok és fenntarthatósági vállalkozó). A vágástól függően 21-24 másodpercig tartott a nyolcadmérföldes táv megtétele, pontos időt nem közöltek; azt nem halasztották el kiírni a videó alján, hogy az autón látható matrica-álcázás nem gyári tartozék, azt nem lehet megrendelni…

A villanymotorok akár 265 kW teljesítményű motorfék-hatást tudnak biztosítani, ami 0,3 g-s lassulást jelent, amivel az Audi mérnökei szerint a hétköznapi közlekedés során megoldható a legtöbb lassítás. Alapesetben acél féktárcsák járnak, az RS-nél különleges felületkezelésű acél féktárcsákat adnak, felár ellenében karbon-kerámia fékek is választhatóak. Az akkumulátor nagy kapacitású hűtőrendszert kapott, így akár sorozatban egymás után azonnal többször is képes a csúcsteljesítmény elérésére az Audi e-tron GT és RS e-tron GT. A 476 lóerős alapmodellnél egy 4,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást jelent, az 598 lóerős RS változatnál 3,3 másodpercet, az elektronikusan korlátozott végsebesség 245 illetve 250 km/óra.

A nagy kapacitású hűtőrendszer a kulcsa annak is, hogy akár 270 kW teljesítményű egyenáramú töltést is tud fogadni az e-tron GT, amivel 5 perc alatt lehet 100 km-nyi energiát vételezni, az 5-80% töltés pedig 22,5 percig tart; a fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű, a piaci rajt után nem sokkal lesz elérhető a 22 kW teljesítményű darab. Az alapmodell hatótávolsága eléri a 476 km-t, az RS 455 km-re jó; Efficiency, azaz hatékonyság üzemmód választásakor egyébként elsőkerékhajtásban üzemel az autó. Már megkezdődött az Audi e-tron GT sorozatgyártása a neckarsulmi üzem közelében lévő Böllinger Höfe gyárban, amelyen az R8-asokkal osztozik az új villanyautó, a villanymotorokat pedig Győrből szállítják oda. Németországban 99 800 euró az indulóár, az RS e-tron GT-ért legalább 132 800 eurót kell fizetni.