Mintegy 4 éves felkészülést követően hajtotta végre a villanyautós magassági rekordkísérletet a svájci Peak Evolution csapat, amelynek tagjai David Pröschel, Patrik és David Koller. Támogatónak megszerezték a Gebrüder Weiss logisztikai céget, amely Svájcból Chilébe szállította az akkumulátoros-elektromos teherautót – a villanyautók veszélyes árunak számítanak, ezért speciális, dupla padlójú konténert készítettek, amelynek segítségével áramtalanítani tudták az akkumulátort szállítás közben.

Járműnek a svájci Aebi Scmidt 2 hajtómotoros, 326 LE rendszerteljesítményű haszonjárművét választották, amely 200 km-es hatótávolsággal rendelkezik. Mivel elektromos infrastruktúrát nélkülöző vidéken hajtják végre az expedíciót, összesen 42 m2 alapterületű napelem-panel állítja elő az áramot töltéshez, ideális körülmények között 7,4 kW teljesítménnyel.

Még októberben érkeztek meg Chilébe a svájciak, akik a 3400 méteres magasságban levő Maricunga kiszáradt sóstó medrében akklimatizálódtak, novemberben aztán első körben 6000 méteres magasságra jutottak fel – ez önmagában is rekord –, majd egy héttel később elérték a 6500 méteres tengerszint feletti magasságot, amikor elérték az Ojos del Salado vulkán nyugati peremét.