Felkészítették a modern világ kihívásaira a Jaguar E-Pace nevű kompakt szabadidő-autót, hiszen az ötszemélyes jármű szórakoztatóelektronikai berendezése rögtön 8 készülékkel képes egyszerre csatlakozódni, és négy 12V-os és öt USB csatlakozó gondoskodik ezek áramellátásáról, no és ott van a vezetéknélküli mobiltelefontöltés lehetősége is. Nem véletlenül kezdem ezzel az ismertetőt, a sajtóanyag is ezekkel az információkkal indul.

De nem csak a kütyük igényeit vették figyelembe a belső tér kialakításánál, az emberekét is. A kardánalagútban lévő 8,42 literes tárolóban 4 nagyméretű palackos víz helyezhető el, a kesztyűtartó 10,07 literes, az első ajtózseb 10,56, a hátsó 8,26 literes. A 10 colos képátlójú Touch Pro érintőképernyős fejegység szériában jár, kétféle Meridian hifivel lehet fokozni a tudását, a vetített műszeregység feláras. A fel-a-fejjel kijelző színes és nagyobb méretű az eddigi Jaguaroknál.

Egyébként egy sportautós megjelenésű, 4395 mm méter hosszú, 2681 mm-es tengelytávolságú ötajtós járműről van szó, amelynek hátuljában 577 literes csomagteret alakítottak ki a mérnökök – ha van pótkerék a fedélzeten, 93 literrel csökken a raktér mérete a padló alatti rekesz megszűnése miatt. Azért, hogy a vezetőülésből láthatatlan orr- és far senkit ne zavarjon, alapáron adják a parkolóradart. A vezetéstámogató rendszer lelke a szélvédő mögé épített sztereókamera, de természetesen radar- és ultrahangos érzékelők is vannak a fedélzeten, új elem a nehezen belátható kereszteződésekben hasznos első keresztirányú forgalom figyelés.

2,0 literes motorral szerelik a Jaguar E-Pace-t, a dízel 150, 180 vagy 240 lóerős, a benzines 249 vagy 300 lóerős. Az alapmodell kivételével széria az összkerékhajtás, amiből kétféle van: alaphelyzetben a tengelyek között képes elosztani a nyomatékot a rendszer, az Adaptive Driveline nevű, hátul a nyomatékot a kerekek között is elosztani képes rendszer a 240 lóerős dízel és 300 lóerős benzines változathoz jár, a differenciálzár elektronikus (fékbeavatkozás). A két gyenge dízelnél hatfokozatú, kézi váltó jár alapáron, egyébként széria a 9 fokozatú ZF automata.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!